یه گزارش روزگار از ایلام؛ امروز صبح (۲۰ آبان ماه) با حضور مدیرکل تأمین‌اجتماعی، مدیردرمان، مدیرامور شعب بانک رفاه کارگران و مدیر بیمه آتیه سازان در ایلام جلسه هم اندیشی در خصوص موضوعات معیشتی بازنشستگان، ضرورت اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سطح ملی و در سطح استانی،بررسی مشکلات حوزه بازنشستگان و مستمری بگیران برگزار شد

“علی اشرف تابانی” مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان در این جلسه اظهار داشت: تامین اجتماعی از بزرگترین نهادهای خدمات‌رسان به جامعه بوده که بنابراین تلاش و توجه به مشکلات مردمی در این نهاد از اهمیت خاصی برخوردار است.

تابانی افزود: مدیران تامین اجتماعی باید رفع موانع بیمه‌ای افراد تحت پوشش را مدّنظر داشته و در رفع مشکلات مردمی کوتاهی نکنند.

دکتر صبور مدیر درمان تأمین اجتماعی استان با بیان اینکه درمان تامین اجتماعی به عنوان متولی دوم درمان همیشه با تمام امکانات موجود در مراکز درمانی و ملکی در ایلام آماده خدمات رسانی مطلوب به بازنشستگان ومستمری بگیران هستند، اظهار داشت: بیمارستان زاگرس با ۳۰ خط تلفن در نوبت دهی ارائه خدمت می دهد.

درخشان نیا مدیرامور شعب بانک رفاه کارگران استان نیز در این جلسه خواهان پویایی کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شد.

وی به طرح های ویژه موجود برای ارائه خدمات به بازنشستگان اشاره و بیان داشت: سامانه بتا و استفاده از کیف پول الکترونیک و قرارداد با فروشگاه سطح استان راه حل خوبی برای ارائه خدمات به بازنشستگان دانست.

مدیر امور شعب بانک رفاه کارگران نیز به اطلاع رسانی طرح های موجود بانک از طرف کانون‌های بازنشستگان ومستمری و مطالعه طرح‌های موجود و معرفی به بازنشستگان می توان کاربردی باشد.

صوفی نیا مدیر بیمه آتیه سازان در ایلام نیز به پرداخت تمامی مطالبات و خسارات تا پایان مهرماه خبر داد و افزود: مبنای پرداخت، وجود فاکتور در قالب تعرفه مصوبه وزیران می باشد.

وی گفت: بیمه آتیه سازان با تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی بخش خصوصی و دولتی قرارداد دارد.

وی افزود: در تمامی شهرستان‌های ایلام نمایندگی بیمه آتیه سازان داریم.

در این راستا در مورد موضوعات معیشتی بازنشستگان، لزوم ایجاد مراکز درمانی ملکی ،تفریحی و عقد قرارداد با مراکز خدماتی گفت و گو شد.

بیمه های تکمیلی بازنشستگان و یکی شدن هزینه های بیمه تکمیلی درمان در قالب یک طرح بیمه ای و همچنین نحوه کارسازی الکترونیکی شدن ارائه خدمات بیمه ای به بازنشستگان از دیگر مباحثی بود که با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ رایزنی شد.