پایان بازی‌های المپیک و کسب مدال برنز از سوی «امیرحسین زارع» نوید ظهور یک آزادکار شجاع و جسور را در وزن ۱۲۵ کیلوگرم داد. به طور حتم اگر او در مرحله نیمه نهایی و مبارزه با «گنو پتریاشویلی» دارنده مدال طلای جهان از گرجستان کمی هوشمندانه‌تر کشتی می‌گرفت در مبارزه فینال المپیک حضور پیدا می‌کرد.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۱۰ تا ۱۳ مهرماه در شهر اسلوو نروژ برگزار می شود.

این پیکارها در حالی برگزار خواهد شد که شاید بسیاری از آزادکاران حاضر در المپیک در آن حضور نداشته باشند. یکی از این چهره‌ها «گیبل استیوسون» آمریکایی است که در عین ناباوری و در حضور نامداران وزن ۱۲۵ کیلوگرم، طلای سنگین وزن کشتی آزاد را به گردن آویخت. استیوسون بعد از المپیک همانند بسیاری دیگر از قهرمان آمریکایی مانند «کورت آنگلی» و «براندون اسلی» که بازیهای المپیک ۲۰۰۰ سیدنی «بواسیار سایتیف» نامدار روسی را شکست داد، از دنیای کشتی خداحافظی کرد و به رشته پردرآمد رشته رزمی ترکیبی در UFC پیوست.

البته حضور سایر آزادکاران نامدار این رشته همانند «طاها آکگول» دارنده طلا و برنز المپیک از ترکیه و همچنین «گنو پتریاشویلی» دارند برنز و نقره المپیک از گرجستان نیز مشخص نیست و به نظر می رسد مسیر برای کسب طلای قهرمانی جهان در سنگین وزن بعد از طلای پهلوان «علیرضا سلیمانی» در پیکارهای جهانی ۱۹۸۹ مارتینی سوییس هموار است.

«امیرحسین زارع» در این خصوص گفت: اردوها و تمرینات در شرایط ایده‌آلی برگزار می‌شود و امکانات از همه نظر فراهم است. امیدوارم با حضور کادر فنی جدید و برنامه‌های آن‌ها که شامل بررسی میزان آمادگی کشتی‌گیران و تمرینات متفاوت و تخصصی است، اتفاقات خوبی در رقابت‌های جهانی نروژ رقم بخورد.

وی افزود: کادر فنی با دیدن فیلم‌های کشتی من در المپیک، نقاط ضعف و قوتم را بررسی کردند و  در این اردوها با توجه به برنامه کادر فنی تمرین خواهم کرد. البته با توجه به اینکه در المپیک توکیو در اوج آمادگی بدنی قرار داشتم در فاصله کم باقی مانده تا مسابقات جهانی نروژ نباید به خودم فشار بیاورم، تا با حفظ سطح آمادگی خود بتوانم با مدالی خوش رنگ‌تر از مدال المپیک به کشور بازگردم.

دارنده مدال برنز المپیک در مورد حریفان احتمالی در رقابت‌های جهانی نروژ گفت: حریفان خوبی در این وزن حضور دارند اما هدف من کسب مدال طلا و بالا بردن پرچم در مسابقات جهانی و همچنین سایر رقابت‌های بین‌المللی است و برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را به کار برده و می‌جنگم.