مدیر عامل شرکت ستاره طلایی کویر در گفتگو با خبرنگار روزگار پرس در قم، آموزش دیدن، وقت گذاشتن و کار میدانی کردن در زمینه کار تولیدی را بسیار مهم، دانست و اظهار داشت: اینکه سالهای زیادی وقت بگذاریم و درس بخوانیم و لیسانس و دکتری و مدرک بالاتر بگیریم و در نهایت پشت میز بنشینیم کار اشتباهی است.

وی ادامه داد: به نظر من کسی که زحمت می کشد برای کار علمی، باید کار عملی هم بلد باشد. بعضی ادعا می کنند کار آفرین هستند ولی وقتی در این زمینه نذاشتند و متاسفانه شاهد هستیم که جوانان و فارغ التحصیل ما به کارهای پشت میزی عادت کرده و به آن تمایل دارند که این خودش یک مانع است.

علی خاکی ضمن گلایه از عدم هماهنگی دانشگاه با صنعت، تاکید کرد: متاسفانه دانشگاه ما مسیر خودش را طی می کند و واحدهای صنعتی ما هم مسیر خودش را طی می کنند و با هم هماهنگ نیستند و وقتی صنعت و کشاورزی و خدمات ما در یک مسیر و دانشگاه ما در مسیر دیگر حرکت کنند ضربه مهلک خواهیم خورد.

وی افزود: ما در استان، نیروهای متخصص کم داریم و دلیلش عدم هماهنگی دانشگاه با صنعتگران و بالعکس است.
اگر دانشجویان ما همزمان که در حال تحصیل علم هستند در خصوص وارد شدن به فضای تولید، و حضور میدانی در صنعت و آموزش های عملی حرکت کنند، بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود. به نظر من یک کار آفرین موفق هم زمان با تحصیل علم باید کار میدانی انجام دهد.

مدیر عامل شرکت ستاره طلایی کویر، وام های بانکی را باعث شکست در بحث تولید عنوان کرد و اظهار داشت: در همه کشورهای پیشرفته، وام دو یا چهارصدی در اختیار کارفرما قرار می دهند ولی در ایران وام دوازده تا هجده درصد، اگر تازه انجام بدهند آن هم با انواع و اقسام مشکلات می دهند.

علی خاکی واردات را باعث بیکاری عنوان کرد و افزود: در ازای ۱ میلیارد دلار واردات به کشور، تعداد ۱۰۰ هزار نفر بیکار می شوند! چرا باید این طور باشد؟!

این صادر کننده برتر استان قم، عدم ثبات را باعث ضعیف شدن صادرات عنوان کرد و افزود: عدم ثبات باعث می شود بازار های صادراتی ما در اختیار چین و ترکیه و .. قرار بگیرند درصورتی که جوان ایرانی و امکاناتی که در ایران است پتانسیلی دارد که هم داخل را تامین کند هم صادر کننده موفقی باشد.

خاکی در پایان تاکید کرد: در خصوص جذب نیروهای متخصص ضعف داریم، متاسفانه نیروی متخصص ما هم در جایی که صرفه اقتصادی ندارد شغلش را عوض می کند و هیچ کس در جای خودش نیست یعنی کسی که متخصص کار کشاورزی است میرود در صنعت یا بالعکس که این خود باعث ضرر می شود.