مدیرکل تامین اجتماعی ایلام گفت: پرداختی های به موقع حق بیمه و وصول مطالبات تأمین‌اجتماعی در کاهش آسیب های اجتماعی مثمر ثمر است.

به گزارش روزگار از ایلام، علی اشرف تابانی مدیرکل تأمین‌اجتماعی امروز یکشنبه در نشست هم اندیشی تامین اجتماعی با ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه های اجرایی استان ایلام اظهار داشت:  تامین اجتماعی یک سازمان بیمه ای بزرگ با پوشش طیف وسیعی از آحاد جامعه (کارگری و کارمندی) است و بی شک ذی حسابان امانتداران خوبی در  تامین منابع مالی این سازمان هستند.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این نشست ها را تقویت روابط طرفین و ایجاد تعامل سازنده و همکاری برای رفع مشکلات بیمه ای و دستگاه ها، رعایت و اجرای ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی، می باشد، اظهار داشت:  این جلسات به منظور همکاری با پیمانکاران، پرداخت به موقع حق بیمه مقرر در قانون برای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان و دقت در صدور پاسخ مربوط به استعلام قراردادهای پیمانکاران است.

علی اشرف تابانی با اشاره تأمین‌اجتماعی استان ایلام ۶۵۰ میلیارد تومان از سازمان، نهادها و اشخاص حقیقی طلب دارد، یادآور شد: ۷۵ درصد خدمات تأمین‌اجتماعی بصورت غیر حضوری صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه از کل جمعیت استان ایلام ۳۲۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان قرار دارد، افزود: ماهانه نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان بابت تعهدات بلند مدت  که شامل حقوق ماهیانه بازنشستگان و مستمری بگیران و نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت به جامعه هدف تامین اجتماعی استان ایلام پرداخت می شود.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان ایلام گفت: با ارسال به موقع لیست هوشمند بیمه از طرف کارفرمایان بسیاری از مشکلات تسهیل می گردد.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام از مشکلات اسناد خزانه اسلامی را عدم ارسال به موقع اسناد به امور مالی سازمان مرکزی و عدم دقت در تکمیل فرم های مربوط به سازمان عنوان کرد.