محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، در نشست خبری هفته گرامیداشت مقام معلم،با
اشاره به اینکه اهمیت و تأثیرگذاری آموزش‌وپرورش بر کسی پوشیده نیست، افزود: اگر بخواهیم آینده جامعه‌ای را متصور شویم، باید بنگریم که در مدارس آن جامعه چه می‌گذرد، چراکه نبض آینده هر جامعه‌ای به دست آموزش‌وپرورش آن است و دانش‌آموزان زمان حال، نقش‌آفرینان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آینده هستند و برای تعالی هر جامعه‌ای باید بر روی دانش‌آموزان آن جامعه سرمایه‌گذاری کرد.
ابراهیمی هر گونه توجه به آموزش و پرورش را سرمایه‌گذاری ویژه برای آینده دانست و افزود: میزان توجه به آموزش و پرورش یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه با اقدامات ویژه در دولت سیزدهم و مجلس و قوای سه گانه حال آموزش و پرورش خوب است، ادامه داد: اقدامات خوبی انجام شده اما هنوز کافی نیست، تاحدودی کمبودها در حوزه تجهیزات و فضا و نیروی انسانی جبران شده است اما جای کار وجود دارد.
وی در خصوص چالش کمبود معلم در بعضی از مدارس عنوان کرد: توانستیم با جذب ۲۳۰۰ دانشجومعلم ورودی سال ۱۴۰۱ در استان، این ناترازی نیروی انسانی را جبران کنیم که در سال ۱۴۰۲ آمار جذب به حدود ۲۷۰۰ دانشجومعلم رسید، بیشترین جذب معلمان توسط ماده ۲۸ صورت گرفت که حدود ۷۰ هزار نفر در کشور جذب آموزش‌وپرورش شدند و استان اصفهان نیز سهمیه قابل توجهی در این خصوص داشت‌.
ابراهیمی افزود: نزدیک به ۳۸۰۰ نیرو از طریق ماده ۲۸ در حوزه آموزش ابتدایی و دبیرستان، مشاور تحصیلی، مربی تربیت بدنی و مربی بهداشت و پرورشی جذب شدند که برخی از آن‌ها نیروی چندمهارتی بودند؛ امکان دارد این آمار به دلیل به حد نصاب نرسیدن برخی کدرشته‌ها، انصراف یا اشکال در فرایند گزینش کاهش یابد.