سیامک بیگی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام از تامین کود اوره از سه مبداء پتروشیمی برای کشاورزان ایلامی خبر داد.

به گزارش روزگار به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام، بیگی در خصوص وضعیت کود شیمیایی توزیعی در استان ایلام با اشاره به تامین کود اوره از سه مبداء پتروشیمی پردیس, پتروشیمی رازی و مسجد سلیمان گفت از ابتدای سال تا کنون مقدار ۲۲ هزار و ۹۰ تن و ۷۲۴ کیلوگرم از این سه مبداء تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام در خصوص وضعیت کود شیمیایی توزیعی در استان ایلام با اشاره به اجرای طرح‌های خدماتی و حمایتی اظهار داشت: تا ۵ آذر ماه بیش از ۲۹ هزار ۸۳۲ تن کود شیمیایی در سطح شهرستانهای استان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان کود بیش از ۲ هزار و ۵۲۶ تن در شهرستان آبدانان، ۸۵۲ تن در شهرستان ایوان، ۳ هزار و ۵۲۵ تن در شهرستان چرداول ، ۲ هزار و ۳۴۳ تن در شهرستان دره شهر و ۱۴ هزار ۲۲۳ تن در شهرستان دهلران توزیع شده است.

ایشان با اشاره به نبود مشکل در تأمین و توزیع کود در استان افزود: تا کنون در سال‌جاری بیش از ۵۱ درصد کل سهمیه ابلاغی به استان تحویل کارگزاران شده است.

بیگی تصریح کرد: قیمت کودهای یارانه‌ای هیچ تغییری نکرده است و همانند قیمت سال گذشته در حال انجام است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استانایلام اظهار داشت: کودهای پایه برای کشت پاییزه باید به‌موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی گفت: کشاورزان برای تهیه کود باید به سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کنند و با توجه به سطوح اراضی کشاورزی و الگوی کشت که در اختیار آن‌هاست حواله تحویل کود صادر می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: انواع کود شیمیایی از طریق ۶۶ کارگزاری فعال اتحادیه تعاون روستایی، تعاونی تولید و بخش خصوصی خریداری و بین کشاورزان استان ایلام توزیع می‌شود.