مدیر تعاون روستایی استان ایلام گفت:میزان توزیع کود های شیمیایی بین کشاورزان از مهر ماه سال ۱۴۰۱ تا مهر۱۴۰۲ به میزان ۸ هزار ۸۲۶ تن بوده است که به میزان ۶ هزار و ۳۳ تن آن کود اوره و ۲ هزار ۴۴۹ کود فسفات و همچنین ۳۴۴ تن کود پتاس از طریق تعاونی های تحت پوشش این مدیریت انجام شده است.

به گزارش روزگار به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی استان، شکری بیان داشت: میزان توزیع کودهای ریز مغذی و بیولوژیک در سال زراعی ذکر شده به میزان ۱۳۵ تن کود ریزمغذی و ۲۰۶ تن کود آلی و زیستی نیز بین کشاورزان استان از طریق تشکل ها، توزیع شده است.

وی افزود: در راستای خدمت رسانی به روستاییان به مقدار ۴ هزار و ۶۴۴ تن آرد یارانه ای در مناطق روستایی استان توسط شبکه تعاونی‌ با قیمت مصوب در بین روستاییان توزیع شده است.

حمید رضا شکری اظهار داشت: در راستای خدمات‌رسانی به روستاییان و کشاورزان استان، در یک سال گذشته بیش از ۲۸ هزار لیتر انواع مواد سوختی شامل: بنزین، گازوئیل و نفت سفید از طریق شرکت‌های تعاونی روستایی، بین بهره‌برداران و تولیدکنندگان استان توزیع گردیده و حاطر نسان کردند یکی از مهم‌ترین رسالت های شبکه تعاون روستایی، عاملیت توزیع مواد سوختی بین روستاییان و کشاورزان است که تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش در امر سوخت رسانی به اعضا و بخش کشاورزی استان سهم عمده و نقش بسزایی دارد.

این مقام مسئول با اشاره به تامین و توزیع نهاده‌های دامی توسط شبکه تعاونی کشاورزی استان ایلام گفت: از مهر ۱۴۰۱ تا پایان کنون ۱۵ هزار ۷۷۱ تن انواع نهاده‌های دامی در استان ایلام توسط شبکه تعاون روستایی تامین و توزیع شده است.

مدیر تعاون روستایی استان ایلام بیان کرد: در راستای تحقق برنامه های مدیریت تعاون روستایی استان در تأمین به موقع سموم مورد نیاز کشاورزان در برنامه مصوب تأمین و توزیع انواع سموم شیمیایی اعم از آفت کش‌ها، قارچ کش‌ها، کنه کش‌ها، علف کش‌ها و سایر سموم ۱۸هزار۴۶۱ جهت نبارزه با افات و امراض محصولات کشاورزی که در بین کشاورزان توزیع شده است.

حمیدرضا شکری تصریح کرد: بذر مرغوب و مناسب در ارتقای عملکرد محصولات کشاورزی نقش و تأثیر بسزایی دارد و در راستای کیفی سازی بذر، شبکه تعاون روستایی استان ایلام از ظرفیت بالایی برخوردار است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال زراعی۱۴۰۱_ ۱۴۰۲ به میزان ۱۴ هزار و۳۲۱ تن انواع بذر اصلاح شده مورد نیاز کشاورزی استان از طریق شرکت های کشت و صنعت وابسته به تعاون روستایی در استان تولید شده است و مازاد آن به استان های کشور صادر می گردد.