معاون تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: کشور ما مانند سایر کشورهای دیگر با وجود دستاوردها در بخش‌های مختلف، در بحث آموزش ضعف‌های دارد که باید این مسیر بازنگری شود.

به گزارش روزگار از ایلام: «مهرداد عظیمی» امروز چهارشنبه ۲۴ آبان، در جمع کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه مهمترین ظرفیت کشور وجود سرمایه انسانی است، اظهار کرد:این سازمان با توسعه این سرمایه ارتباط مستقیم دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه مردم ایلام دارای یک عقبه تاریخی و تمدنی چند هزار ساله هستند، گفت: با وجود وجود اقوام و ایلات مختلف در کنار هم بدون هیچ مشکل زندگی کرده و امروز یک الگو موفق برای همه هستند.

عظیمی گفت:مهمترین ظرفیت کشور وجود سرمایه انسانی است و این سازمان با توسعه سرمایه انسانی ارتباط مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه وقوع هر اتفاق بزرگ در کشور که منجر به توسعه شود به واسطه وجود نیرو و سرمایه انسانی است، تاکید کرد: مدیران فنی و حرفه ای هر استان در توانمند سازی این افراد نقش مستقیم و کلیدی دارند.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: کشور ما مانند سایر کشورهای دیگر با وجود دستاوردها در بخش های مختلف، در بحث آموزش ضعف‌های دارد که باید این مسیر بازنگری شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، گفت: یکی از مطالبات مهم صنایع بزرگ و بنگاه‌های اقتصادی کمبود نیروی کار ماهر است که با برنامه‌ریزی می‌توان به این مهم دست یافت و مشکلات این حوزه تا حدودی مرتفع شود.

وی با بیان اینکه این سازمان نسبت به حل مشکلات کشور خود متعهد است، تصریح کرد: در این راستا سازمان فنی و حرفه ای فراتر از وظایف خود گام نهاده است.

عظیمی با بیان اینکه ارتقا جایگاه سازمان تکلیف عمومی است، افزود: توجه به آموزش های مهارت های از دیگر اولویت های مهم سازمان است که در دور جدید دنبال و در بخش های مختلف با شعار کلیدی و راهبردی نهضت ملی مهارت ورود کرده است.

وی توجه ویژه به معیشت کارکنان را دیگر اولویت سازمان عنوان کرد و گفت: توسعه زیر ساخت ها و مهارت افزایی، افزایش بودجه، ارتقا جایگاه سازمان و .. از مهمترین مطالبات به حق کارکنان آموزش فنی و حرفه ای است که خوشبختانه در این راستا کارهای خوبی انجام و یا در دست اقدام است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه ارزیابی عملکرد مدیران هر سه ماه یکبار انجام و رضایت مندی همکاران از امتیازات مهم مدیران است، افزود: پیوست مهارتی نیز در این راستا امری مهم و ضروری است.

عظیمی در پایان یادآور شد: سازمان فتی و حرفه ای در خارج از مرزها جهت توسعه، ارتقاء مهارت و جایگاه به اهداف مهمی دست یافته است.

بازدید از شرکت، پتروشیمی ایلام، بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران و مرکز شماره یک ایلام، کارگاه گوهر تراشی، صنایع چرم، ایمنی و بهداشت، کارگاه آشپزی، نقاشی روی سفال ،برق ساختمان، برق صنعتی و pLc، آسانسور و غیره و حضور در نشست صمیمی با کارکنان فنی و حرفه ای ایلام از جمله اقدامات رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور در سفر دو روزه به استان ایلام است.