سیامک بیگی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام ضمن بیان آمار و اطلاعات دقیقی از مجموعه فعالیتهای این شرکت کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، عملکرد شرکت قابل قبول بوده است. به طوریکه در مجموع انواع نهاده های کشاورزی شامل انواع کودهای یارانهای و انواع سموم دفع آفات نباتی تدارک و توزیع گردیده است.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه در زمینه تلاش شرکت برای اجرای برنامه ابلاغی وزارت متبوع در زمینه تامین، تدارک و توزیع انواع کودهای کشاورزی یارانه ای این است که با وجود کاهش بارش باران در این استان ، تغذیه خاک و گیاه به بهترین وجه به انجام رسیده و درحال حاضر شاهد هستیم که بیش از ۳۲ درصد از برنامه ابلاغی ؛ بیش از ۲۳ هزار تن انواع کود های یارانه ای ازته ، فسفاته و پتاسه تامین و بیش از ۲۱ هزارو۳۸۱ تن در قالب الگوی کشت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و هم اکنون میزان ذخیره سازی کود را در انبار های استان بیش از ۸۲۰۰ هزارتن اعلام کرد که این رقم در سال گذشته بیش از ۴۰۰۰ هزارتن بوده است.
بیگی اظهار امیدواری کرد: که انشالله بتوانیم با برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت تا پایان سال جاری از مقدار مورد انتظار کود عبور کنیم و با ترویج و فرهنگ سازی مصرف متعادل انواع کود های ازته ، فسفاته و پتاسه به همراه کود های آلی و بیولوژیک نیز به وضعیت خوبی از نظر استاندارد جهانی برسیم تا کارایی تولید افت نکند.