مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: استعدادهای بالقوه کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری و مراکز کودک و نوجوان شناسایی می گردند.

به گزارش روزگار از ایلام؛  فاطمه رستگار عصر امروز یکشنبه(۲۳ مهرماه) در نشست خبری با جمعی اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته ملی کودک اظهارداشت: مرکز نجوم کانون بعد از ۱۲ سال بلاتکلیفی از محل بودجه امسال و سال گذشته برای تکمیل وارد لیست برنامه های اصلی عمرانی کانون شد و تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال جاری برنامه های مختلفی از جمله برگزاری دومین دوره‌ جشنواره‌ فرهنگی ادبی پژوهشی نماز کلید بهشت، برگزاری جشنواره قصه گویی استانی در آبان ماه، اجرا و میزبانی سوگواره ادبی بچه‌های اربعین، برگزاری کارگاه‌های تخصصی در فصل های مختلف سال را در دستور کار خود دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام بیان داشت: بودجه کانون در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۶ میلیارد ریال، در سال ۱۴۰۰ مبلغ هفت میلیارد ریال، در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۰ میلیارد ریال بود و در سال جاری هم به ۶۰ میلیارد ریال رسید.

فاطمه رستگار افزود: در دولت سیزدهم بودجه های عمرانی خوبی به کانون پرورش فکری کودکان ایلام تخصیص داده شد که با تزریق این اعتبارات فضاسازی های مناسبی در اکثر شهرستان های استان صورت گرفته است.
رستگار با بیان اینکه همه شهرستان های استان دارای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، ادامه داد: تنها شهرستان های ملکشاهی و هلیلان فاقد مرکز کانون هستند که رایزنی های لازم جهت برپایی مرکز در این شهرستان ها در حال انجام است.

“رستگار” در خصوص سایر اقدامات این اداره کل هم بیان کرد: برگزاری ویژه برنامه نوروز با عنوان وهارانه با همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مسابقه ادبی هنری ریوار عکس و دلنوشته ادبی به مناسبت نوروز، تجلیل از مربیان و مسئولان مراکز از جمله فعالیت کانون بوده است.

وی به برگزاری شوراهای مختلف فرهنگی و کارشناسی و اداری، برگزاری کارگاه‌های مثبت روان‌شناختی، مسابقه کارت‌پستال سازی، اکران پویانمایی سینمایی بچه زرنگ در هفته ملی کودک، اشار و گفت: مشارکت در اجتماع‌های بزرگ نوجوان عاشورایی، برگزاری اجتماعات بزرگ کودکان عاشورایی در ایلام از جمله مهمترین برنامه های اجرا شده کانون بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام تصریح کرد: مراکز کانون استان ۱۷۳ هزار ۶۸۷ جلد کتاب دارد که هفت هزار و ۷۱۲ جلد کتاب نشر جدید در ۹۰ عنوان، سال جاری به تعداد کتب استان اضافه شد.

رستگار افزود: یکی دیگر از فعالیت ها اجرای طرح کانون – مدرسه است که در طول سال تحصیلی ضمن تعامل مدارس با مراکز کانون، دانش آموزان این مدارس از فعالیت های متنوع مراکز کانون بهره مند می شوند که این طرح با استقبال بیشتر مدارس استان همراه است.

دبیر هفته ملی کودک در استان ایلام اظهار کرد: همچنین یک تفاهم نامه بین کانون و امور عشایری منعقد شده است که در طول سال به مناسبت های مختلف برای کانون های عشایری استان برنامه های متنوعی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه سن عضویت در مراکز کانون ۶ تا ۱۸ سال است، ادامه داد: یکی از مهم ترین برنامه های کانون تداوم ارتباط با اعضای ارشد و مستعد کانون است که دیگر به علت شرایط سنی بیشتر از ۱۸ سال امکان عضویت آنها امکان پذیر نیست اما ارتباط با این اعضای ارشد در بخش های مختلفی چون آزاد یا مکاتبه ادبی ادامه دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام یادآور شد: مربیان یا اعضای مراکز کانون در سال جاری موفق به کسب عناوین مختلف کشوری در جشنواره ها و مسابقاتی چون قصه گویی، نقاشی، ادبی، نماز، پویانمایی شده اند که نشان از موفقیت مراکز کانون استان ایلام در سطح کشور دارد.