2024/05/06 | ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ | 19:45
اخبار ویژه
تبلیغات

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل:

۷۰ درصد عشایر مراتع خود را میفروشند/ ۲۰درصد عشایر ترک دامداری کردنده اند

۷۰ درصد عشایر مراتع خود را میفروشند/ ۲۰درصد عشایر ترک دامداری کردنده اند

مدیرکل امورعشایر استان اردبیل گفت: کاهش نزولات آسمانی و گرانی نهاده های دامی زندگی را برای عشایر سخت کرده است. روزگار پرس به نقل از تایماز نیوز| حاتم طهماسب‌پور افزود: عشایر استان اردبیل در بین ۱۲۰ ایل شناسنامه‌دار کشور در جایگاه سوم به عنوان ایل بزرگ کشور قرار دارد و همواره از توانمندی و ظرفیت […]

مدیرکل امورعشایر استان اردبیل گفت: کاهش نزولات آسمانی و گرانی نهاده های دامی زندگی را برای عشایر سخت کرده است.

روزگار پرس به نقل از تایماز نیوز| حاتم طهماسب‌پور افزود: عشایر استان اردبیل در بین ۱۲۰ ایل شناسنامه‌دار کشور در جایگاه سوم به عنوان ایل بزرگ کشور قرار دارد و همواره از توانمندی و ظرفیت بسیار بالا بهره‌مند است.

وی اظهار داشت: با همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان تأمین آب، سوخت مورد نیاز به ویژه کپسول گاز و سایر نیازمندی‌های عشایر را در زمان کوچ تأمین کردیم و حتی برای دام آنها به اندازه کافی نهاده‌ها تأمین شده تا در اختیار آنها قرار گرفته است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل تنوع تولید جامعه عشایری را یادآور شد و گفت: از بین این تولیدات ۲۳ هزار متر مربع صنایع دستی و بافته‌های متنوع از جمله این گنجینه‌ها است که باید قدر دانسته شده و ارزش آن بیش از گذشته مشخص و معلوم شود.

طهماسب‌پور افزود: عشایر استان اردبیل که از دیرباز به تولید آثار متنوع شهرت دارد، سالانه پنج هزار میلیارد تومان گردش مالی دارند که در حوزه اقتصادی یکی از ستون‌های توانمند تولید محسوب می‌شوند.