ایلام/ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: پیام شهدای دولت به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر که در عین مظلومیت به شهادت رسیدند حفظ و تثبیت آرمان‌های انقلاب است و اکنون که به برکت خون شهیدان مسیر زیارت عتبات عالیات به روی زائران گشوده شده باید ازین فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببریم و قدردان امنیتی باشیم که در کشور حاکم است.

جمال اسدی امروز عصر(۷ شهریورماه)در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت؛ در خدمت به زائران اباعبدالله الحسین با شعار وحدت در بنیاد شهید به میدان آمده ایم.

در ابتدای این نشست، جمال اسدی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دولت گفت: ترسیم الگویی دقیق و جامع از زندگی و دولت شهیدان رجایی و باهنر، باید الگوی خدمتگزاران نظام باشد.

وی خدمت به جامعه ایثارگری استان ایلام را ودیعه ای گرانبها برشمرد و اظهار داشت: ما با خدمت صادقانه به این قهرمانان واقعی می توانیم راه سعادت و خدمت خالصانه را بیابیم. 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در خصوص آخرین خدمات این بنیاد در ایام اربعین اظهار داشت : در حال حاضر تعداد ۱۶ موکب با عنوان پیروان شهدا در سطح استان ایلام با همت خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برپا شده است که این مواکب به صورت شبانه‌روز مشغول خدمت به زائرین کربلای معلی به ویژه عزیزان ایثارگر هستند.

وی ادامه داد: به منظور تسهیل خدمات رسانی، تعداد پنج زائر سرا نیز در شهرستان مهران برای اسکان خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران راه اندازی شده است.

این مسئول سیاست بنیاد را در این حرکت معنوی، ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمت رسانی توسط نهادهای عمومی، مردمی و تشکل های ایثارگری دانست و گفت: بنا داریم تا از طریق فرایند همکاری و نیازسنجی در مواکب ایثارگران، هر آنچه را که در توان داریم در خدمت زائرین کربلای معلی و مواکب شهدا بگذاریم.

اسدی با اشاره به راه اندازی ستاد مرکزی اربعین بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برای نخستین بار در استان، تصریح کرد: به استان‌های مرزی توصیه شده است که خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران به صورت خاص انجام گیرد.

وی با بیان اینکه دیدار با خانواده معزز شهدا و ملاقات و سرکشی از وضعیت ایثارگران از وظایف اصلی این بنیاد می باشد، یادآور شد: در این خصوص از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۸ هزار دیدار صورت گرفته و دستورات لازم جهت تسریع خدمت رسانی و رسیدگی به درخواست های خانواده این عزیزان، صادر گردیده است.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی بنیاد، کار فرهنگی است که در کنار آن اقداماتی مانند، معیشت، مسکن، مددکاری و… نیز به جهت ادای دین به خانواده معظم شهدا و ایثارگران انجام می شود.

جمال اسدی خاطرنشان کرد: تمامی تلاش خود را در راستای خدمات رسانی به زائران اربعین بخصوص خانواده های شهدا و ایثارگران یه کار بسته ایم و می کوشیم تا به میزان وسع خود در این حرکت بزرگ معنوی سهیم باشیم.

طی این نشست،ضمن بررسی نظرات و پیشنهادات برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین، ارائه خدمات مطلوب تر و ارتقای سطح کیفی این خدمات و برنامه ریزی در راستای برآورده شدن مطالبات مورد بحث و بررسی قرار گفت.