رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران، گفت: نورافکن شفافیت باید به راهروهای مجلس و کمیسیون‌ها تابانده شود و همه ارکان مجلس باید شامل بحث‌ شفافیت باشند.

به گزارش روزگار پرس به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالحسین روح الامینی رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران در  در برنامه صف اول که شنبه،‌ ۲۱ مردادماه از شبکه خبر پخش شد با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: خوشبختانه با تصویب قانون جدید انتخاب در مجلس شورای اسلامی فضای امن و مناسبی برای داوطلبان حضور در انتخابات بوجود آمده است.

وی افزود: صداوسیما باید فضایی را فراهم کرده و به درستی وظایف یک نماینده را در چارچوب قانون اساسی برای مردم و کسانی که داوطلب نمایندگی شده‌اند، شرح دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: میوه سیاست در بالاترین سطوح حکمرانی یعنی فردی که نمایندگی و وزارت را بر عهده می گیرد و این فرد باید در یک پختگی خاصی باشد و سن تقویمی هم صرفا ملاک نیست. اگر این شخص سیاسی مثل یک میوه نارس باشد ممکن است در بزنگاه ها در تصمیم گیری ها خوب عمل نکند و نتواند یک فرد بن بست شکن باشد.

وی ادامه داد: یک نماینده طراز باید پاسخ معتبر به مسائل کشور داشته باشد و با آزمون و خطا نمی شود کارها را پیش برد و در پستوها هم نباید تصمیمات سیاسی گرفته باشد و باید گفت یک نماینده باید تماما شفاف باشد.

نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: نورافکن شفافیت باید به راهروهای مجلس و کمیسیون‌ها تابیده شود و همه ارکان مجلس باید شامل بحث‌ شفافیت باشند.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: حفظ انقلابی بودن مجلس و این مدال انقلابی که رهبر انقلاب به مجلس دادند با شاخص های جوان و فعال و با برنامه یکی از اهداف مهم مجلس بعدی باید باشد.

وی ادامه داد: ما باید در مجلس آینده لوایح را از طرح ها بیشتر کنیم و باید فضای مجلس را به این فضا ببریم.

روح الامینی با توجه به وظایف صداوسیما در قبال انتخابات،‌ گفت: صداوسیما ظرفیت بسیاری از جمله تلوبیون و شبکه های استانی دارد که می تواند این بحث های سیاسی را ادامه بدهد و این مدرسه سیاست ورزی را همگان از قاب رسانه ملی مشاهده کنند.

وی افزود: به عنوان یک بچه نجار قبل از انقلاب وارد تهران شده و از کوچه های خاکی آبادان به تهران آمده می گویم، بنده وقتی در مجلس می نشینم و مطالبات مردم را می شنوم و احساس همزیستی و ارتباط می کنم خب خیلی فرق دارد با کسی که طعم فرق را نچشیده و مسلما کسی که طعم فقر را نچشیده نمی تواند این چنین با مردم ارتباط برقرار کرد، البته استثناهایی هم وجود دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: یک نماینده طراز نباید در مسیر سیاست ورزی طعمه شود و نباید خودش را ببازد.

وی ادامه داد: نداشتن زندگی اشرافی یک وظیفه کنشگر سیاسی در حاکمیت است و به حاکمان توصیه شده در نهج‌البلاغه که در پایین‌ترین سطح‌ها باشند.

رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران تصریح کرد: ما باید تاریخ را بخوانیم و نسلی که ما داشتیم کتاب می خواندیم و بحث و گفتگو می کردیم خب جوانان امروز باید تاریخ قجر و پهلوی را بخوانند و بفهمند که فقر و وابستگی و استقلال در آن زمان ایران چگونه بوده است.

وی افزود: تبعیض و تفاوت یکی از بدترین ظلم‌هاست و نمی‌شود این‌ها را دید و ساکت بود و حتماً داوطلبان نمایندگی باید با این شاخص ها بیایند و وارد میدان شوند.

روح‌الامینی با اشاره به دیگر شاخص های یک نماینده طراز گفت: توجه به شهدا و ایثارگران که حق بزرگی به ما دارند، خدمت به مردم، منافع ملی و حفظ آن با مکتب امامین انقلاب، رسمیت سلیقه های متفاوت درون نظام و میدان دادن به جوانان از جمله شاخص های مهم یک نماینده انقلابی است.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با تاکید بر رویکرد انقلابی مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم در بخش جوانان و زنان راه را باز کرد و با نشاط کارها را پیش برد.

وی ادامه داد: نماینده‌ای که مشاوران جوان در حلقه اطرافیانش نباشند و نماینده‌ای که به بدنه جوان و تخصصی وصل نبوده و به روز نباشد، تصمیماتی که می‌گیرد به نفع اقتدار علمی جمهوری اسلامی نخواهد بود. البته این‌ها شاخص‌های مهمی برای یک نماینده محسوب می‌شود.

رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران در ادامه با اشاره به عملکرد مجالس ادوار گفت: بدتر از مجلس ششم نداشته‌ایم، اما در رابطه عملکرد خوب این مجلس باید گفت؛ بحث رتبه بندی معلمان، لایحه جوانی جمعیت و قانون اقدام راهبردی که در بسیاری از دولت‌ها که گره خورده بود، این مجلس در دولت آقای روحانی و رئیسی کار را پیش برد، اقدامات بسیار بزرگی بوده است.

وی افزود: قانون اصلاح ساختار بودجه و اصلاح نظام بودجه‌ریزی و قانون مالیات کارهای بزرگی بودند در مجلس یازدهم که رهبری هم تعریف کردند.  تصویب چنین قوانینی نیازمند افرادی نترس، انقلابی، مردمی با رویکرد نوین است و مجلس آینده هم باید این‌گونه باشد.

روح الامبنی در پایان با بیان اینکه یک نماینده طراز باید از مشاورانی خناس پرهیز کند، گفت: مجموعه شاخص‌ها در یک فرد باعث عملکرد انقلابی یک نماینده می‌شود.