مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام از اجرای شدن ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر ریاست جمهوری در ایلام خبر داد.

ولی الله ناصری شامگاه دوشنبه ۹ مردادماه در نشست خبری که بصورت مجازی با اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: از ۱۱۰ روستا که به عهده این شرکت بود، اصلاح و بهینه سازی بصورت کامل انجام شد.

ناصری افزود؛ ۶۰۰ سامانه خورشیدی تحویل عشایر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ هزار مگاوات افزایش برق در برنامه دولت است، افزود؛ این افزایش در یک برنامه مدون ۵ ساله اجرایی می شود.

ناصری به استفاده از ظرفیت صنایع برای زدن نیروگاه خود تامین و نیروگاه در صنایع بزرگ و مادر کشور اشاره و بیان داشت: برای افزایش در حوزه بحث نیروگاه‌های تجدید پذیر و انرژی‌های خورشیدی برنامه های خوبی در دست اقدام داریم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام یادآور شد: تعدادی کارخانه تولید پنل با توسعه بخش خصوصی و وزارت نیرو در کشور داریم.

ناصری گفت: خوشبختانه تولید پنل های خورشیدی در کشور بومی می باشد.

وی با اشاره به تولید برق از سامانه خورشیدی پشت بامی، بیان داشت: حدود ۹۰ نیروگاه خورشیدی در سال گذشته به مدار تولید اضافه شده است.

ناصری تبلیغ الگوی مصرف و در دید بودن نیروگاه‌های خورشیدی را راه کار خوبی برای تبلیغ دانست و افزود: در این جهت داخل محوطه شرکت توزیع نیروی برق ایلام نیروگاه دوم و استفاده از عنوان یک پارکینگ خورشیدی طراحی، اجراه و به مدار بهره‌برداری رسیده است.