مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام پوشش تحصیلی در این استان را بیش از ۹۹ درصد اعلام کرد و گفت: این درصد مربوط به دوره ابتدایی و سایر مقاطع تحصیلی است.

«علی درویشی» امروز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: تاکنون برای عمده معلمان استان احکام رتبه‌بندی صادر شده و شمار محدودی مانده که تا پایان اردیبهشت ماه انجام خواهد شد و خوشبختانه کمترین اعتراض به این احکام مربوط به استان ایلام بوده است.

وی در خصوص وجود آسیب‌های اجتماعی در مدارس از راه‌اندازی خط مشاوره تلفنی ۱۵۷۰ (پیشگیری ار آسیب های اجتماعی) ویژه دانش آموزان خبر داد و گفت: عموم دانش‌آموزان می‌توانند با شماره گیری مشکلات خود را مطرح و مشاوره لازم دریافت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام پوشش تحصیلی در این استان را بیش از ۹۹ درصد اعلام کرد و گفت: این درصد مربوط به دوره ابتدایی و سایر مقاطع تحصیلی است و در سال تحصیلی جدید امسال ۲۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل جذب شده و در مدارس تحصیل کرده‌اند.

درویشی با بیان اینکه امسال در مجموع ۱۱هزار نفر برای کنکور در این استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد چهار هزار نفر برای ترمیم معدل در کنکور شرکت می‌کنند، گفت: ۴۰ درصد نمرات امتحانات پایان سال در کنکور تاثیرگذار است.

وی با اشاره به احداث زمین چمن چند هکتاری در خیابان بعثت شهر ایلام، گفت: با توجه به وجود سوله ورزشی، سالن ورزشی، خوابگاه با ظرفیت ۱۶۰ نفر و همچنین ساخت استخر با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در اطراف این فضا، تلاش می شود این مجموعه به دهکده ورزشی تبدیل و ایلام میزبان برگزاری جشنواره های مختلف ورزشی کشوری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: در دو سال گذشته ۳۷زمین چمن دانش آموزی در قالب ۲۳هزار متر مربع در طرح شهید سلیمانی احداث که به تازگی با رایزنی دو نماینده مردم ایلام در مجلس ۵۸میلیارد ریال اعتبار برای توسعه این فضاها اختصاص یافته است.

درویشی تصریح کرد: در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکنون ۱۰هزار نوآموز سنجش شده و مابقی دو هزار نفر نیز تاپایان خردادماه سنجش می شوند.