احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم با اشاره به اصلاح یارانه پنهان آرد توسط دولت گفت: چاره‌ای جز اصلاح یارانه پنهان آرد نداریم، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که باید افکار عمومی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در این زمینه قانع کرد و راه جبران این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز در نظر گرفت.

وی افزود: به دنبال تخصیص یارانه پنهان ما با مواردی همچون قاچاق از کشور مواجهیم که این نشان می‌دهد به دلیل این تبعات سنگین ما به ناچار باید نسبت به اصلاح یارانه پنهان اقدام کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: دولت سیزدهم در این زمینه ایثار کرده و آقای رئیسی آبروی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ پای این کار گذاشته و باید از او و دولتش در این باره حمایت کرد.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: ممکن است در ابتدای کار مردم فشارهایی را‌‌‌‌‌‌‌‌ متحمل شوند اما اصلاح یارانه پنهان آرد بر اقتصاد اثر مثبت دارد؛‌ چراکه اصلاح یارانه پنهان آرد واقعی شدن قیمت کالاها و ثبات و رشد اقتصادی را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای کشور به همراه دارد.

وی افزود: واقعیت این است که جنگ روسیه و اوکراین بر حوزه غلات در سطح دنیا تأثیر گذار بوده و باعث افزایش قیمت‌ها در سطح جهانی شده است.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: دولت آقای روحانی باید از دو سال قبل اصلاح یارانه پنهان آرد را‌‌‌‌‌‌‌‌ کلید می‌زد، اما اینکه دولت قبل به خاطر عدم کاهش محبوبیتش در افکار عمومی این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام نداده، باید بگویم دولت آقای روحانی با همه این حرف‌ها و با همه این کارها منفورترین دولت پس از انقلاب بوده است.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: با این کارها نمی‌توان محبوبیت به دست آورد. محبوبیت در صداقت است، محبوبیت در کار کردن خالصانه برای مردم است، حتی اگر مردم در فشار هم باشند اما ببینند دولتمردانشان برای آنها زحمت می‌کشند و کار می‌کنند همراهی و همکاری می‌کنند. / فارس