تهران- خبرگزاری “روزگار”- مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: یک‌هزار و ۶۳۷ صنعتگر بر اساس اولویت‌بندی و به صلاحدید ادارات کل استان‌ها از محل اعتبارات سال جاری به تأمین اجتماعی معرفی و ۸ شهریور دستور لازم برای عقد قرارداد بیمه‌ای این صنعتگران ابلاغ شد.

به گزارش گروه فرهنگی از میراث آریا، فرهاد فلاح در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع‌ دستی، افزود: این صنعتگران از تاریخ انعقاد قرارداد تا پایان سال جاری بیمه هستند و پس از تصویب حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ نسبت به ادامه پوشش بیمه‌ای سال یاد شده تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین از تمدید پوشش بیمه‌ای ۶۹۵ صنعتگر صنایع‌دستی سال ۹۸ تا پایان سال جاری خبر داد و اضافه کرد: با توجه به تأمین اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریالی و واریز به سازمان تأمین اجتماعی، پوشش بیمه‌ای ۶۹۵ صنعتگر که از سال ۱۳۹۸ تحت پوشش بیمه‌ یک ساله قرار داشتند، به علت ادامه بیماری کرونا در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز تمدید شد.

فلاح یادآورشد: این صنعتگران از ابتدا تا پایان سال جاری پوشش بیمه‌ای دارند و نگرانی بابت بیمه آن‌ها در سال جاری وجود ندارد.

او ادامه داد: ۴۰ هزار و ۶۵۵ صنعتگر از محل بیمه قالیبافان، بافندگان فرش و صنعتگران صنایع‌دستی شناسه‌دار بیمه شده‌اند و ۳ هزارو ۴۶۵ نفر نیز تحت پوشش بیمه صندوق کشاروزان، روستاییان و عشایر قرار گرفته‌اند. ضمن این که اسامی ۲۲ هزار هنرمند جدید را برای پوشش بیمه‌ای به صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر ارسال کرده‌ایم که در صورت تأمین اعتبار تحت پوشش این بیمه قرار خواهند گرفت