سرهنگ داود معظمی گودرزی دراین‌باره گفت:‌ چندی پیش یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که در یکی از کشورهای خارجی خانه‌ای خریده و وقتی که قصد داشته هزینه آن را به حساب فروشنده حواله کند، در فضای مجازی جستجو کرده و با یک صرافی آنلاین در اینستاگرام آشنا شده تا از طریق این صرافی نسبت به انتقال وجه اقدام کند. در همین راستا نیز شاکی با مدیر این صفحه اینستاگرامی که زنی جوان و خوش‌برخورد بوده، صحبت کرده و بنا شد تا در مرحله اول دو میلیارد ریال پول به حساب صرافی واریزکند تا این مبلغ به ارز مورد نظر تبدیل شده و به حساب فروشنده در کشور مد نظر واریز شود.

کلاهبرداری با جعل عنوان یک صرافی/ گول تبلیغات در فضای مجازی را نخورید

وی ادامه داد:‌ شاکی پس از واریز وجه به حساب این صرافی، دیگر هیچ پاسخی از سوی مدیران صفحه دریافت نکرده و به تماس‌هایش نیز هیچ پاسخی داده نشده است. در همین راستا نیز تصمیم به شکایت گرفته و به دادسرا و پلیس فتا مراجعه کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه رسیدگی به پرونده در دستورکار ماموران این پلیس قرار گرفت، گفت:‌ ماموران با انجام اقدامات تخصصی در ابتدا هویت گردانندگان این صفحه اینستاگرامی را کشف کرده و متوجه شدند که یک زن و مرد با جعل عنوان یک صرافی معتبر اقدام به ایجاد حسابی در شبکه‌های اجتماعی کرده و از این طریق دست به کلاهبرداری زده‌اند. در ادامه نیز هویت این زن و مرد جوان و مخفیگاه آنان مورد شناسایی قرار گرفت.

معظمی گودرزی با اشاره به انجام هماهنگی قضایی و اخذ مجوز عملیات، گفت:‌ ماموران در عملیاتی این دو نفر را با رعایت حقوق شهروندی در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند. این زن و مرد جوان پس از انتقال به مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفتند و در جریان آن گرچه در ابتدا سعی داشتند خود را بی‌گناه معرفی کنند، اما پس از مشاهده ادله و شواهد موجود و روبه‌رو شدن با شاکی به جرم خود اعتراف کرده و به کلاهبرداری از پنج نفر با همین روش اقرار کردند.

وی با بیان اینکه این زن و مرد جوان مجموعا در حدود ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، گفت:‌ برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شد و متهمان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تحت هیچ شرایطی به هویت‌ها، فروشگاه‌ها، صرافی‌های و … اعتماد نکرده و اگر با صفحاتی نیز مواجه می‌شوند که وابسته صرافی‌ها، فروشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر است، حتما قبل از انجام هرگونه تراکنش و واریز وجه به دفتر آنها مراجعه کرده و از اصالت صفحه مذکور مطمئن شوند.

بیشتر بخوانید:

۲۷۱ ۳۵