به گزارش پایگاه خبری “روزگار پرس” به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان بوشهر، این مزرعه پرورش میگو در سال ۱۳۸۰ با تسهیلات مشارکتی این بانک در سایت پرورش میگوی دلوار شهرستان تنگستان راه اندازی شد که به دلایل مختلف در سال ۱۳۸۴ غیرفعال شد.

بر اساس این گزارش، با تعامل و همکاری بانک کشاورزی استان بوشهر و تلاش های کارکنان شعبه اهرم ، بدهی معوق بانکی این طرح تسویه و  مزرعه میگو به شرکت صدف میگوی سینا سامان ، واگذار  و در سال ۱۳۹۹  با همکاری مجدد بانک کشاورزی ،برای بازسازی و توسعه این طرح ، تسهیلاتی به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال پرداخت شد و خوشبختانه این طرح پس از ۱۵ سال با حداکثر ظرفیت به چرخه تولید بازگشت .

نجف اردانه  مالک و مجری طرح  مزرعه پرورش میگوی سینا سامان می گوید : ظرفیت تولید این مزرعه میگو ۶۰ تن در سال است که با راه اندازی مجدد این طرح برای بیش از ۵۰ نفر ، شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است .

شایان ذکر است، این مزرعه پرورش میگو  در زمینی به مساحت  ۲۰ هکتار ، واقع شده است که  محصولات آن  به سایر استان ها  و کشورهای روسیه ،چین و حوزه خلیج فارس  ارسال می شود.

این پروژه  برگ افتخار دیگری از عملکرد بانک کشاورزی در حفاظت از محیط زیست و اکوسیستم دریایی و حمایت از کارآفرینی و تولید محصولات شیلاتی است.