نادر بذرافشان در پاسخ به این پرسش خبرگزاری روزگار پرس که قیمت‌هایی که هم‌اکنون در بازار دیده می‌شود، رقم واقعی طلا و سکه است؟ می‌گوید: اونس جهانی طلا و قیمت ارز در بازار اثر دارد. در کنار این‌ها، حباب سکه را هم باید در نظر بگیرید.

بذرافشان می‌افزاید: اما قیمت‌ها در کل نسبت به اوجی که در گذشته داشته، کاهش چشم‌گیر و خوبی داشته و به اعتقاد من قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده است.

وی تاکید می‌کند: مردم دیگر زیاد منتظر کاهش یا افزایش خاصی در بازار نباشند و با توجه به ثبات نسبی و این‌که بازار هیچ‌گونه التهابی ندارد و روال عادی را طی می‌کند، می‌توانند مبادلات خود را در رابطه با خرید مصنوعات طلا و سکه انجام دهند.

سکه دوباره ۲۴ میلیون تومان می‌شود؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که قیمت سکه دوباره تا عدد ۲۴ میلیون تومان که در روزهای گذشته رسید، کاهش می‌یابد؟ عنوان می‌کند: البته ما نمی‌دانیم در آینده چه می‌شود. باید ببینیم اونس جهانی طلا، قیمت دلار و عرضه و تقاضا در بازار به چه شکل خواهد بود.

بذرافشان با بیان این‌که تقاضا در حال حاضر در بازار تشدید نشده و بازار هم روال عادی خود را طی می‌کنند، تصریح می‌کند: مردم سوال می‌کنند که کاهش قیمت‌ها ادامه‌دار است یا خیر. به اعتقاد من در کاهش قیمت‌ها به حد نسبی خوبی رسیده‌ایم و در نهایت ۲ تا ۵ درصد تا پایان سال نوسانات افزایشی یا کاهشی را خواهیم داشت.

مشروح اظهارات نادر بذرافشان را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵