به گزارش خبرگزاری روزگار پرس، در فاصله کوتاهی ک تا انتخابات مجلس دوازدهم و انتخابات مجلس خبرگان ششم باقیمانده است، رهبر انقلاب اسلامی، بار دیگر بر مشارکت در انتخابات تاکید کرده و فرمودند: «اگر مشارکت ضعیف باشد مجلس ضعیف خواهد شد، مجلس ضعیف توانایی کامل برای رفع مشکلات نخواهد داشت. اگر میخواهیم مشکلات برطرف بشود باید مشارکت را بالا ببریم، این وظیفه‌ همه است. هر که میخواهد مشکلات کشور برطرف بشود راهش این است.»

رهبر انقلاب: انتخابات پایه تحول و راه‌حل مشکلات است /اگر مشارکت ضعیف باشد، مجلس ضعیف تشکیل می شود

بیانات رهبری با واکنش‌های از سوی اهالی سیاست روبه‌رو شد. ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، در این باره گفت: «مطلبی که رهبر انقلاب به صراحت به آن اشاره کردند مسئله جمهوریت نظام و پایگاه مردمی آن بود چرا که این نظام و حتی اسلامیت آن منبعث از رای مردم است. رهبر انقلاب هم فرمودند که هم جمهوریت و هم اسلامیت منبعث از رای مردم است. برخی از جریانات هستند که به این موضوع اعتقاد نداشته و بر این باورند که رای مردم در حد شکل‌گیری نهادهای قدرت باشد و اگر مشارکت پایین بود، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.»

نارضایتی رهبر انقلاب از برخی عملکردها درباره انتخابات

در همین راستاد، عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگو با خبرگزاری روزگار پرس با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره انتخابات، بیان کرد: قاعدتا دستگاه‌های نظارتی و اجرایی بخشی از پیش نیاز مشارکت در انتخابات را رقم می‌زنند. تردیدی نیست که تکرار این تذکر از جانب رهبری به معنای ناخرسند بودن از برخی عملکردهاست.

وی درباره علت ناخرسندی رهبر انقلاب، گفت: عملکردهایی که تاکنون درباره زمینه‌سازی یک انتخابات مناسب با شان ملت ایران باشد، صورت نگرفته است.

برای جلوگیری از تشکیل مجلس ضعیف، باید به انتخابات توجه جدی کرد

این چهره‌ اصولگرا در پاسخ به این سوال که تاکید رهبری درباره مشارکت ضعیف در انتخابات و تشکیل مجلس ضعیف، چقدر نتیجه شکل‌گیری یک مجلس حداقلی بوده است، گفت: مجلس ضعیف قادر به حل مشکلات نخواهد بود یا به تعبیری دیگر مشکلات را به جامعه خواهد کشاند. وقتی مشکلات از مسیر خود دنبال نشوند، طبیعتا انحرافاتی در این زمینه می‌تواند رقم بخورد. یعنی حل مسائل جامعه یا حل اختلافاتی که میان سلایق مختلف وجود دارد؛ زمانی که از سمت انتخابات و تشکیل یک مجلس قدرتمند تامین نشوند طبیعتا می‌تواند در مسیرهای انحرافی قرار بگیرد که رهبری به این مصادیق اشاره کردند.

وی افزود: این مصادیق مانند لشکرکشی‌های خیابانی و ایجاد هرج و مرج هستند، یعنی هرکسی از این راه استفاده کند تا مسائل خود را از راه‌های غیرقانونی پیش ببرد. اگر به مصالح ملت معتقد هستیم، باید برای جلوگیری از مجلس ضعیف به انتخابات توجه جدی کنیم.

نباید به دلیل تنگ‌نظری و سخت‌گیری افرادی را که سالم هستند، حذف کرد

سلیمی‌نمین با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی در انتخابات گفت: زمانی که نتایج هیأت اجرایی اعلام شد، برخی از افرادی که سابقه‌شان، سلامت سیاسی و اقتصادی آنان را نشان می‌دهد رد شدند. ممکن است گاهی برخی افراد مواضعی را اتخاذ کنند که درست نباشد، نباید به خاطر یک خطا ما از یک شخصیت سالم، پاک و صاحب فکر محروم شویم.

این چهره سیاسی گفت: یک بزرگ منشی و وسعت نظر در کسانی که دست‌اندرکاران انتخابات هستند، باید وجود داشته باشد که منجر به محروم شدن مردم از برخی شخصیت‌هایی که خود را در گذشته نشان داده و همه هم به سلامت آنان اذعان دارند به دلیل تنگ‌نظری یا سخت‌گیری نشود. به این معنا که افراد نباید اشتباه کنند و در صورت اشتباه نباید حذف شوند. ممکن است افراد در زندگی سیاسی اشتباه کنند، این نباید منجر به محروم شدن ملت از وجود یک فرد با سابقه شود.

شورای نگهبان این تنگ‌نظری‌ها را جبران کند

این فعال سیاسی اصولگرا به اشاره به عملکرد شورای نگهبان، گفت: آقایان شورای نگهبان باید این نوع تنگ‌نظری‌ها را جبران کنند و زمینه انتخابات مشارکتی را فراهم بسازند.

سلیمی‌نمین با اشاره به دفاع برخی چهره‌های سیاسی از مشارکت ۲۰ تا ۳۰ درصدی در انتخابات، گفت: فاصله این نگاه با نگاه رهبری بسیار زیاد است. آنان دم از منویات رهبری و پیروی از ایشان می‌زنند اما با منویات رهبری فاصله زیادی دارند.

۲۷۲۱۵