سپهر ستاری: امیر اصلانیان مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است سرمربی و مدیر پرسپولیس که خودشان تجربه بازی در ورزشگاه تختی را دارند به هیچ وجه نباید زیر بار بروند و تن به بازی تیمشان در این ورزشگاه بدهند. اصلانیان در رابطه با بازی پرسپولیس در زمین الدحیل و بازی‌اش مقابل النصر عربستان هم به شکل جالبی به اظهارنظر می‌پردازد و معتقد است عیار فنی و اصلی بازیکنان پرسپولیس در زمین‌های عالی عربستان و قطر به خوبی مشخص خواهد شد.

*در رابطه با نبیل مهاجم جدیدی که پرسپولیس در اختیار گرفته چه نظری دارید؟
حرف‌های زیادی در رابطه با این بازیکن گفته و شنیده شد مثلاً اینکه او جزو مهاجمانی نبوده که در لیست یحیی قرار داشته و تخصص‌اش بازی در پست وینگر است و سایر موارد اما به هر حال ما باید نبیل و بازی‌اش را ببینیم و بعد در خصوص این بازیکن به اظهارنظر بپردازیم ضمن اینکه فارغ از صحبت‌هایی که در رابطه با تخصص این بازیکن در پست‌های دیگر مظرح می‌شود نبیل را به ما در پست مهاجم معرفی کرده‌اند و انتظار ما بازی او در این پست حساس و تأثیرگذاری‌اش است.

*در رابطه با افت فاحش شهاب و موارد حاشیه‌ای که برای این بازیکن به وجود آمده چه صحبتی دارید؟
باید این بازیکن را در دو بعد مورد بررسی قرار دارد. مثلاً هر بازیکنی دوست دارد که از کریس رونالدو بعد از بازی پیراهنش را بگیرد و این کار هم کار بدی محسوب نمی‌شود اما قشنگ‌ترش این بود که تیمت نباخته باشد و بعد چنین تقاضایی انجام شود. نوع بازی شهاب هم بیشتر به صورت ایستا است و فرم بازی‌اش مثلاً خیلی با طارمی متفاوت است که یکی دو بازیکن را به راحتی از مقابل برمی‌داشت و بعد ضربه می‌زد اما به هر حال شهاب هم توانایی‌های خاص خودش را دارد از همین رو به نظرم همانطور که پای عبدی و عیسی ایستادیم که پای آنها به گلزنی باز شد باید در خصوص شهاب هم صبر کنیم تا ببینیم شرایط چگونه می‌شود و چه اتفاقاتی رقم می‌خورد.


 

*به طورکلی برای موفقیت پرسپولیس با توجه به قرار گرفتنش در گروه مرگ امیدوارید؟
جدا از غیرت یک تیم من فکر می‌کنم ۸۰ درصد موارد به ابزار یک مربی بستگی دارد از این رو زور ما برای حضور در آسیا کم است. ما در دو پست کلیدی پلی‌میکر و مهاجم با مشکل مواجه هستیم و این مسأله کار را سخت می‌کند.

*در رابطه با بازی پرسپولس مقابل الدحیل به نتیجه‌گیری پرسپولیس امیدوارید؟
به هر حال و به هر شکل ممکن ما معمولاً از گروهمان صعود کردیم و دو دوره هم به فینال آسیا رسیدیم از این رو باید هر طور شده از گروهمان صعود کنیم و بعد در زمین‌های خوب عیار خودمان را نشان دهیم. ما مشکل زمین بد را مطرح ساختیم اما بازی در زمین‌های الدحیل و النصر که واقعاً کیفیت عالی دارند عیار واقعی بازیکنان ما را مشخص می‌کند و آنجاست که معلوم می‌شود ما در زمین خوب چقدر توانایی ارائه کارهای فنی و پیاده کردن مسائل فنی را داریم.

*صحبت‌هایی هم مطرح می‌شود که بازی‌های پرسپولیس باید در ورزشگاه تختی برگزار شود!
به نظرم یحیی و افشین که تجربه تلخ بازی در ورزشگاه تختی در زمان بازیگری‌شان را دارند نباید به هیچ وجه تحت بار این مسابقه بروند. دقیقاً در سال ۸۲-۸۱ یعنی سال بعد از اینکه ما در اولین دوره لیگ برتر قهرمان شدیم بازی‌هایمان را در ورزشگاه تختی برگزار کردیم که آن سال سوم شدیم و چمن بد واقعاً اجازه نداد با وجود تیم خوبی که داشتیم قادر باشیم از عنوان قهرمانی‌مان دفاع کنیم.

۲۵۷ ۲۵۱