به گزارش خبرگزاری روزگار پرس، سومین نشست خبری سیدابراهیم رئیسی دیروز (سه شنبه، هفتم شهریورماه) در حالی برگزار شد که خبرنگاران و اهالی رسانه مانند گذشته شاهد تکرار شعارها و وعده های دور از واقعیت اقتصادی و بعضا گاف های آماری در اظهارات رئیس جمهور بودند.

در نشستی که سهم رسانه های حامی دولت در طرح پرسش ها به طور محسوسی بیش از رسانه های اصلاح طلب و مستقل بود، بی توجهی به دغدغه های این روزهای مردم خصوصا در مباحث اقتصادی و معیشتی قابل توجه بود.

مقایسه پاسخگویی رئیسی، روحانی و احمدی نژاد

اما شاید آنچه در این میان از نگاه رسانه ها دور ماند دفعات برگزاری نشست های خبری رئیس جمهور طی دو سال حضورش در پاستور بود. رئیسی در دو سال ریاستش بر دولت سیزدهم تنها ۳ بار میزبان اهالی رسانه بوده است. یکبار چند روز بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و حتی پیش از استقرار در پاستور بود. ۲ بار بعدی در هفته دولت خود را ملزم به پاسخگویی به رسانه ها کرده بود.

این درحالیست که مرور نشست های خبری روسای جمهور دولت های نهم و دهم و دولت های یازدهم و دوازدهم حکایت از آن دارد که هر دو رئیس جمهور پیشین(احمدی نژاد و رئیسی) در ۲ سال ابتدایی حضورشان در پاستور دو برابر رئیسی در مقابل خبرنگاران نشسته و پاسخگوی سوالات آنها بوده اند.

نام رئیس‌جمهور

تعداد نشست خبری در ۲ سال نخست دولت اول

محمود احمدی نژاد

۶

حسن روحانی

۶

ابراهیم رئیسی

۳

۲۷۲۷