تایباد ویداد حنفی پایگاه خبری روزگار -مسئول روابط عمومی و ریئس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی تایباد  از برگزاری جشنواره استانی گندم با هدف معرفی ظرفیت‌ های کشاورزی منطقه، به میزبانی شهرستان تایباد خبر داد.

مریم رضایی گفت: با برگزاری این جشنواره که ۱۰ خردادماه در محل تالار اجتماعات وحدت مجتمع فرهنگی هنری مفاخر تایباد برگزار شد، چند رویداد مهم دیگر هم رقم خورد. این رویدادها شامل، برگزاری جشنواره عکس خرمن، گشایش نمایشگاه میدانگاهی مهروس، معرفی قهرمانان تولید بخش کشاورزی و بازدید بخشی از ظرفیت ها و توانمندی های کشاورزی شهرستان از جمله مزارع بذری گندم، مرکز خرید مجهز به سیلوی ۳۰ هزار تنی گندم و کارخانه آرد نگین تایباد، بوده است.

وی  در ادامه  شهرستان تایباد را یکی از قطب‌های کشاورزی استان معرفی و گفت: آمار و ارقام نشان دهنده جایگاه ویژه بخش کشاورزی این شهرستان در سطح استان می‌باشد. تایباد رتبه اول سطح زیر کشت و تولید زیره سبز، گل محمدی، به و هندوانه، رتبه دوم تولید و سطح زیر کشت زعفران و خربزه در سطح استان را دارا می باشد. در سال گذشته بیش از ۲۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و ۳ هزار تن گندم بذری از کشاورزان تایبادی خریداری شد.