خانواده الزیداوی، ۴ فرزند نوجوان و خردسال به نام های لیث، حسن، رقیه و زینب داشتند و همسر خانواده نیز دو قلو باردار بود و خود را آماده پذیرایی از زائرین حضرت سید الشهداء سلام الله علیه می کردند که اتفاقی دردناک برای آنها در این حین واقع می شود. آنها تصمیم میگیرند خانه خود را تمیز کنند و فرش های خانه را بشورند تا از زائرین امام حسین علیه السلام پذیرایی نمایند. فرش خانه را که شست و شو می دهند، ۴ فرزند این خانواده با هم، فرش خیس را به پشت بام می برند که از آنجا آویزان کنند تا خشک شود ولی متاسفانه فرش خیس روی کابل برق می افتد و در جا هر ۴ فرزند کوچک این خانواده به دلیل برق گرفتی، به شهادت می رسند. واقعه ای دهشتناک و جانگدازی که در یک لحظه برای خانواده الزیداوی واقع می شود که ۴ فرزند خود را در راه خدمت به زائرین سید الشهداء سلام الله علیه تقدیم میکنند و مادر این خانه که دو قلو باردار بود نیز از شدت این غصه، یکی از دو قلوی او سقط می شود و در واقع ۵ شهید در این راه مقدس می دهند. اما پدر و مادر این شهیدان علی رغم شدت این مصیب جانگداز، صبورانه با این حادثه مواجه می شوند و می گویند فرزندان ما فدای فرزندان امام حسین و دوباره مشغول خدمت به زائرین سید الشهدا می شوند.
پدر شخصا بچه های خود را کفن می کند، تابوت ها را آماده میکند و فرزندان عزیز خود را دفن می کند، سپس دوباره خانه خود را مهیا کند برای زائرین امام حسین و تا روز اربعین به خدمت به زوار سید الشهدا می پردازد.

حیدر الزیداوی در گفتگوی کوتاهی که با خبرنگار روزگار پرس در قم داشت، اظهار داشت:
من واقعا از مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنم به خاطر این دعوتی که از بنده کردند. سفر بسیار خوبی بود و باعث آرامش خاطر من و همسرم گردیده است. واقعا زبانم عاجز است از اینکه چه طور از این عزیزان تشکر کنم ولی باز از همه کسانی که مقدمات این سفر را فراهم نمودند و در این چند روز از ما استقبال نمودند و لطف داشتند تشکر می کنم، همچنین از رهبر بزرگ ایران آیت الله خامنه ای به خاطر هدیه ارزشمندی که به ما دادند که قرآن متبرک به امضا خود بود، تشکر می کنم.

وی افزود: قطعا مصیبت بزرگی است که در یک لحظه ۴ عزیز خود و جگرگوشه خود را از دست بدهی ولی خود سید الشهدا سلام الله علیه، داغ این مصیبت را بر ما آسان کرد و فرزندان من فدایی راه ایشان شدند.

الزیداوی در پایان تاکید کرد: ایران و عراق با هم برادر هستند و این محبت امام حسین که باعث شده ما زیر پرچم واحد قرار بگیریم، من باز هم از دوستان عزیز ایرانی تشکر می کنم.

 

خبرنگار: هاشم هاشم زاده