مشهد پایگاه خبری روزگار-اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی برگزار و برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره معرفی شدند.

در این مراسم دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی اظهار کرد: خراسان رضوی به عنوان یکی از سه استان برتر از نظر تعداد رسانه ها و یکی از دو استان برتر از لحاظ محتوای رسانه ای شناخته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه با اشاره به ابزارهای انتقال پیام در گذشته اظهار کرد: طی چند دهه گذشته استفاده از فضای مجازی شکل جدیدی به رسانه ها داده شده است و سرعت انتقال پیام به حدی افزایش یافته که در کمتر از یک روز فیلم های هالیودی در فضاهای مختلف رسانه ای پخش می شود.

وی تاکید کرد: امروز ابزار جنگ شناختی دشمن رسانه است و نیاز به فاعلیت رسانه ای داریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در حوزه رسانه جبهه انقلاب اسلامی ضعف جدی داریم. مشکل، فعالیت رسانه فردی و جزیره ای است و رسانه انبوه نداریم. در شبکه سازی رسانه ها ضعف جدی وجود دارد و پراکنده هستیم. این ضعف ما است.

خسروپناه اظهار داشت: آن گونه که دشمن از رسانه استفاده می کند تا پیام کاذبانه خود را منتشر کند و بر مخاطب اثر بگذارد، رسانه های انقلاب در این بخش ضعیف هستند، در حالی که هم از دانش رسانه و هم از رویکرد انقلابی برخوردار هستند اما رسانه انبوه نیستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رهبر معظم انقلاب مهمترین ابزار در جهاد تبیین را رسانه می داند، زمانی جهاد تبیین اتفاق می افتد که جمعیت در آن وجود داشته باشد، جهاد ممکن است فردی باشد اما در مفهوم اصلی آن، تلاش مستمر و جمعیت شرط است، اگر لشکر شکل نمی گرفت، ایران نمی توانست در هشت سال جنگ تحمیلی به پیروزی دست یابد.

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: از ابتدای جشنواره رسانه ای ابوذر تلاش کردیم مسائل زیست بوم خراسان را دنبال کنیم و هویت رضوی و امام رضایی بودن مشهد بیش از هر مسئله دیگر برای ما مهم بوده است.

مهدی شاد تصریح کرد: فضای رسانه ای استان، پویا، توانمند، مسئله شناس و عالم است و جشنواره ابوذر، یک اقدام و تلاش برای پیشرفت در کار جبهه‌ای است، هیچ فردی به اندازه خبرنگار و فعالان رسانه ای در عرصه حل مسئله توانمند نیست.

وی  با تاکید کرد: ما در مشهد امام رضا (ع) در صف نگاه راهبردی امام رضا (ع) حرکت می کنیم و هر چه به این هویت ضربه بزند، در مقابل آن خواهیم ایستاد.

هم‌چنین «فاطمه سهامی» دبیر ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان خراسان رضوی گزارشی از روند برگزاری ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر در استان ارائه کرد و با قدردانی از همه افرادی که در این جشنواره فعالیت و همکاری داشتند، گفت: در این دوره از جشنواره ۶۷ درصد از شرکت کنندگان را آقایان تشکیل می دادند، هم‌چنین ۶۸.۳ درصد شرکت کنندگان مربوط به رسانه‌های مشهد و بقیه مربوط به رسانه‌های شهرستان ها بوده است.  بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره با ۲۳.۲ درصد مربوط به بخش مکتوب و گزارش های ویدئویی در جایگاه دوم بیشترین آثار ارسالی قرار داشته است.

درادامه این مراسم که با حضور خبرنگاران، مدیران رسانه و مسئولان برگزار شد، نشان ویژه شهید فرودی شامل خودنویس

آن شهید گرانقدر که به رسم امانت در اختیار جشنواره ابوذر قرار گرفته است، به «غلامرضا بنی اسدی» پیشکسوت رسانه‌ای استان تقدیم شد.