مشهدپایگاه خبری روزگار-سرپرست شرکت گردشگری شهرداری مشهد مقدس گفت: مدیریت شهری مشهد مقدس، زیارت و گردشگری را دو بال و مکمل یکدیگر می‌داند که با تکیه بر آنها می‌توان رونق همه‌جانبه شهر را فراهم آورد.

مرتضی گواهی، سرپرست شرکت گردشگری شهرداری مشهد مقدس در گفتگویی با اشاره به شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که در تهران برگزار شد، اظهارکرد: این نمایشگاه فرصت بسیار ارزشمندی برای معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های حوزه زیارت و گردشگری شهر مشهد مقدس بود.
وی با بیان اینکه محوریت و مرکزیت شهر مشهد مقدس، بارگاه منور رضوی است، گفت: وجود حرم مطهر امام‌رضا(ع)، مزیت ویژه‌ای برای شهر مشهد مقدس ایجاد کرده و کانون نورانی و قدسی این آستان مقدس موجب شده تا در این شهر سالانه میزبان میلیون‌ها زائر از اقصی نقاط دنیا باشیم.
گواهی افزود: در کنار اصل زیارت، مشهد برخوردار از فرصت‌های گردشگری بسیاری است که براساس سیاست‌گذاری‌های شورای شهر، به دنبال ارتقا بازدهی و سطح کیفی این زیرساخت‌ها هستیم تا با تکیه بر آنها، موجب افزایش ضریب ماندگاری زائر شد.
سرپرست شرکت گردشگری شهرداری مشهد مقدس تصریح کرد: مدیریت شهری مشهد مقدس، زیارت و گردشگری را دو بال و مکمل یکدیگر می‌داند که با تکیه بر آنها می‌توان رونق همه‌جانبه شهر را فراهم آورد.
گواهی در ادامه به بازدید مسئولین کشوری از غرفه شرکت گردشگری شهرداری مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: بسیار خرسندیم که وزیر محترم کشور در حاشیه بازدید خود از غرفه شهرداری مشهد، ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته، تلاش مدیریت شهری در حوزه سفرهای خانوادگی را ارزنده دانست.
وی گفت: وزیر کشور در این بازدید با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های جامعی درخصوص امور زائران صورت گرفته، اقدامات شهرداری مشهد، به طور خاص در حوزه خانواده‌ها و ایجاد تسهیلات مختلف در این زمینه را بسیار سازنده خواند.
گواهی با اشاره به بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز تصریح کرد: از نگاه آقای ضرغامی، حوزه گردشگری شهرداری مشهد مقدس در سطح کشور سرآمد است و به عنوان یک الگو می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.
سرپرست شرکت گردشگری شهرداری مشهد مقدس گفت: بهادری جهرمی، سخنگوی دولت هم بر لزوم ارتقاء بیش از پیش زیرساخت‌های گردشگری در شهر مشهد و استان خراسان رضوی تاکید کرد و وزیر ارتباطات طراحی اپلیکیشن‌های حوزه گردشگری را ضروری دانست.