مشهد پایگاه خبری روزگار-سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت :خط قرمز سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور حدود و ثغور طبیعت است که متعلق به بیت المال بوده و کسانیکه در تاراج آن دست دارند قانون آنها را رها نمی کند .

عباسعلی نوبخت در دومین سفر استانی خود به مشهد با بیان این مطلب افزود: کسانیکه جان خود را در راه حفظ انفال و حفاظت وحراست از منابع طبیعی فدا می کنند را هرگز فراموش نکرده و خانواده هایشان را تنها نخواهیم گذاشت .

وی ادامه داد :جلب مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت سمن ها در اجرای طرح ها و پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری باید مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر اهمیت توجه به معیشت و رفاه کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرده و اظهار داشت : سه اصل خدا محوری ، رعایت صداقت و استفاده از نظرات کارشناسی و توجه به مباحث قانونی باید سرلوحه همه ما در زندگی و کار قرار گیرد .

این مقام مسئول تاکید داشت  : سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری متولی امنیت زیستی مملکت است و امنیت زیستی نقطه اتصال امنیت ملی و امنیت غذایی است ، ما باید امنیت زیستی را حفظ کنیم تا مردم در آرامش زندگی کنند .

نوبخت با اشاره به لزوم نتیجه محور بودن گزارش اقدامات انجام شده در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری گفت : ما متولی حفظ پوشش گیاهی هستیم ، پوشش گیاهی کاربری های غیرقابل تبادلی دارد که اساسی ترین کاربری آن در حوزه آب است  بنابراین تمام فعالیت ها و بخش های منابع طبیعی و آبخیزداری با ید در راستای ارتقای کمی و کیفی پوشش گیاهی باشد .

وی در ابتدای ورود به مشهد ضمن زیارت بارگاه منور امام رضا علیه السلام با خانواده زنده یاد جنگلبان مهندس جواد غلامی طبسی که در هنگام اجرای حکم رفع تصرف انفال ( اراضی ملی) بوسیله متصرف با ضرب گلوله جان به جان آفرین تسلیم کرد دیدار و ضمن عرض تسلیت از آنها دلجویی کرد .

در حاشیه این سفر دیدار چهره به چهره معاون وزیر و سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با کلیه همکاران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان صورت پذیرفت.