عضو تیم ملی مچ اندازی گفت: علاقه، پشتکار و تمرین رمز موفقیت در حرفه ورزشی است.

احسان کتوک در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به عنوان طلبه اهل سنت، توانستم مدال طلای رقابت های مچ اندازی آسیا را کسب نمایم.
وی با اشاره به اینکه علاقه، پشتکار و تمرین رمز موفقیت در حرفه ورزشی است، افزود: با تمرین و پشتکار و اراده کامل می توان در هر حرفه ورزشی موفق شد.
احسان کتوک گفت: به مدت ۹ سال و نیم در حوزه علمیه نعمانی محله کتوک سیمین شهر دروس حوزوی را فرا گرفتم و به عنوان طلبه اهل سنت توانستم مدال طلای رقابت های مچ اندازی آسیا را کسب نمایم.
وی در خصوص افتخارات و قهرمانی های خود گفت: در رده جوانان و دسته وزنی ۸۵ کیلوگرم، در سال ۱۴۰۱ قهرمان مسابقات کشوری شدم و همچنین مدال برنز مسابقات مچ اندازی دست چپ امیدهای آسیا را در کارنامه ورزشی ام دارم.
احسان کتوک (امید)، افزود: در چهل و سومین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در آنتالیای ترکیه نیز حضور داشتم. همچنین در بیست و یکمین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ که در عجمان امارات برگزار شد، موفق شدم با قهرمانی خود، مدال طلای رده جوانان را کسب نمایم.

احسان کتوک، متولد ۲۷ فروردین۱۳۸۰ در محله کتوک سیمین شهر در شهرستان گمیشان استان گلستان می باشد که به مدت ۷ سال است که در رشته ورزشی مچ اندازی فعالیت دارد و از جمله ورزشکاران قهرمان و پر افتخار ترکمن صحرا از استان گلستان در رشته مچ اندازی و عضو تیم ملی مچ اندازی ایران است.
وی در طول فعالیت خود در رشته مچ اندازی توانسته است در مسابقات بین المللی و کشوری مدال های رنگارنگ زیادی را به دست آورد و در رده های مختلف سنی در تیم ملی ایران حضور داشته است.

گفتنی است، کمیته فنی مچ اندازی اسامی اعضای تیم ملی مچ اندازی مردان ایران جهت اعزام به رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در جزیره کیش را در رده های سنی مختلف اعلام کرد که، احسان کتوک نیز در وزن ۸۵ کیلوگرم حضور خواهد داشت.
شایان ذکر است، بیست و دومین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی مردان و زنان آسیا ۲۰۲۴ طی روزهای ۳۱ فروردین لغایت هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ در جزیره زیبای کیش برگزار خواهد شد.