سومین همایش گرامیداشت روز شوراها و تجلیل از شوراهای اسلامی برتر استان با حضور دکتر زنگانه استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیران کل حوزه معاونت و نمایندگان شوراهای اسلامی استان، شهرستان ها، شهرها، بخش ها و روستاهای استان گلستان در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این همایش اظهار داشت: شوراها، مردمی کردن کارها را در اولویت قرار دهند و ما به عنوان خدمتگزار ملت پشتیبانی می‌کنیم زیرا کار مردمی باعث ایجاد نشاط در روستاها می‌شود.

سیدمهدی مهیائی افزود: این هنر انقلاب است که در سطح روستا، شهر، بخش و شهرستان کار را به مردم واگذار کرده تا توسط منتخبین مردم انجام شود و بایستی قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.

وی با اشاره به اهمیت نقش شوراهای اسلامی تصریح کرد: شوراهای اسلامی نهادی بی‌بدیل هستند که به قانون اساسی ما رنگ جدی‌تر و عملیاتی‌تری دادند و اتصال حاکمیت با مردم را تکامل بخشیدند و انقلاب اسلامی مردمی‌تر شد.

معاون عمرانی استاندار گلستان با اشاره به گستردگی وظایف شوراها، گفت: شوراهای اسلامی بایستی با برنامه ریزی صحیح و منطقی و بر اساس مزیت منطقه ای خدمات بیشتر و بهتری به مردم شریف استان ارائه دهند.

وی افزود: شوراهای این دوره تجارب ارزشمند دوره های گذشته شوراها و با علم و آگاهی در جهت خدمت به مردم گام بردارند.

وی گفت: شوراها دارای پشتوانه مردمی هستند و بایستی استعداد و منابع را شناسایی و خدمات گسترده تری به موکلان خود ارائه دهند.
وی بابیان اینکه مسوولیت ها زودگذر است و تنها خدمات و فعالیت های انجام شده برای مردم است که به یادگار می ماند تصریح کرد: خدمت به مردم باید سرلوحه کار مسوولان و شوراها باشد، لذا لزوم پرهیز از پرداختن به مسائل حاشیه ای از سوی مسوولان و شوراها تاکید کرد.

معاون استاندار افزود: مدیران برای موفقیت درکارها باید از همه ظرفیت ها و منابع استفاده و از پرداختن به مسائل حاشیه ای خودداری نمایند.

در این همایش نمایندگان شوراهای اسلامی از شهرستان های ۱۴ گانه استان به ارائه گزارش و بیان مشکلات و دغدغه های شورایی خود پرداختند.