شهردار علی آباد‌کتول از پیش بینی بودجه ۲۲۸ میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: بودجه امسال نسبت به بودجه تحقق یافته سال گذشته، ۶۸ درصد افزایش داشته است.

 ابوذر اسفندیاری پور در نشست با جمعی از اصحاب رسانه استان گلستان، با تاکید بر رویکرد عدالت اجتماعی و توزیع متوازن امکانات در شهر اظهار کرد: پیش بینی بودجه شهرداری علی آباد کتول در سال گذشته ۲۱۰ میلیارد تومان بود و از این میزان، ۱۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان محقق شد که ۵۰ درصد آن صرف پروژه های عمرانی و ۵۰ درصد دیگر صرف هزینه های جاری شهرداری شد.
وی از پیش بینی بودجه ۲۲۸ میلیارد تومانی برای این شهرداری در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: بودجه امسال نسبت به بودجه تحقق یافته سال گذشته، ۶۸ درصد افزایش داشته که ۴۹ درصد آن صرف پروژه های عمرانی و ۵۱ درصد صرف هزینه های جاری شهرداری خواهد شد.
اسفندیاری پور که از دیماه سال گذشته مسئولیت شهرداری علی آباد کتول را عهده دار شده، در ادامه، تامین روشنایی مطلوب تر را یکی از خواسته های به حق شهروندان دانست و گفت:  اگر چه تامین روشنایی در شرح وظایف ما نیست، اما برای کسب رضایت شهروندان، در ماه های پایانی سال گذشته ۵۱ پایه چراغ دکوراتیو با اعتبار ۲ میلیارد تومان در معابر اصلی شهر نصب شد و امسال نیز برای نصب ۹۱ پایه چراغ دیگر، ۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده ایم که فرایند نصب آن ها از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می شود.
وی همچنین از اختصاص یک هزار و ۵۰۰ تن قیر برای اجرای عملیات روکش آسفالت  معابر شهر علی آباد کتول خبر داد و افزود:  تعریض چهارراه جنگلده تا پل خارکلاه نیز برای بهبود وضعیت ترافیکی شهر، امسال از اولویت های ماست و برای اجرای آن نیز ۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده ایم.
اسفندیاری پور با اشاره به اینکه طرح هادی علی آباد کتول سال ۷۴ و طرح تفصیلی آن در سال ۹۲ و طرح جامع در سال ۹۷ تصویب شد، تصریح کرد: در این سال ها، ساخت و سازهای زیادی در سطح شهر انجام شد و از طرفی هم املاک به ویژه در کنار معابر اصلی شهر ارزشمند شد و مالکان و وراث نیز زیاد شدند که این مساله ما را هم در تهیه طرح جامع و هم اجرای روند تملیک و تعریض با مشکل مواجه کرده است.
شهردار علی آباد کتول در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به اجرای ۲ پروژه سرمایه گذاری در سال جدید، اظهار کرد: در راستای ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری، گازکشی کارخانه آسفالت و دو منظوره کردن جایگاه سوخت شهرداری (خیابان مزرعه) را در دستور کار امسال قرار داده ایم.«پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه»