رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از آمادگی این سازمان برای تأمین ایمنی شهروندان برای برگزاری مراسم شب های قدر خبر داد.

موسی الرضا صفری با اعلام این خبر گفت: با توجه به فرا رسیدن شب های قدر و نظر به اینکه بسیاری از شهروندان در این شب ها در اماکن مذهبی حضور یافته و تا ساعاتی از شب مشغول راز و نیاز با پروردگار یکتا می شوند، آتش نشانی گرگان تمام تلاش خود را برای پوشش ایمنی این اماکن و شرکت کنندگان در این مراسم ها به کار خواهد بست.

وی همچنین توصیه کرد که در این شب ها لازم است همه درهای ورود و خروجی مکان های مذهبی باز باشند و افراد سالخورده و کودکان در نزدیک ترین محل تا درهای خروجی اسکان داده شوند.

صفری با اشاره به این که آتش نشانی گرگان در ابتدای ماه مبارک رمضان از مساجد و حسینیه های اماکن برپایی مراسم مذهبی توسط نیروهای عملیاتی بازدید بعمل آمده گفت: از متولیان یا هیات امنای هیات های مذهبی درخواست می شود نسبت به نصب کپسول های آتش نشانی متناسب و رفع نواقص و انجام الزامات ایمنی مساجد و مکان های تجمعی اقدام کنند.

وی افزود: درصورت بروز حادثه، علاوه بر تماس فوری با سامانه ۱۲۵ و اعلام آن به سازمان آتش نشانی، نسبت به تخلیه شهروندان، به ویژه کودکان، سالخوردگان و بانوان اقدام شود.

صفری از شهروندان درخواست کرد که در این شب ها آتش نشانان را نیز از دعای خیر خود بهره مند سازند و یادآور شد: رعایت نکات ایمنی می تواند در هر زمان از بروز هرگونه حادثه ای پیشگیری کند.