مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان در نشست خبری فجر گلستان  از افتتاح ۱۹ واحد صنعتی در ایام دهه فجر  با سرمایه‌گذاری ۴۳۴ میلیارد تومان  خبر داد و افزود: در حوزه معدن نیز در ابتدای انقلاب ۹ واحد بهره‌برداری معدن با استخراج ۲۵۰ تن داشتیم که هم اکنون ۶۷ فقره واحد بهره‌برداری داریم که از این معادن سالیان ۲٫۹ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود و یک‌هزار و ۸۰۰ نفر نیز در این معادن مشغول فعالیت هستند.

درویشعلی حسن‌زاده گفت: از نظر میزان پروانه بهره‌برداری رشد ۷٫۵ برابری و از نظر میزان استخراج ۱۱٫۶ برابری و از نظر اشتغال در بخش معدن نیز رشد ۳٫۶ درصدی را شاهد هستیم.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه طی فعالیت دولت سیزدهم ۸۸ واحد راکد و غیرفعال احیا شد، اظهار کرد: فعالیت این تعداد واحد باعث اشتغال هزار و پنج نفر شده است.

وی ادامه داد: تقویت روابط با کشورهای همسایه به ویژه مرز استان گلستان با جمهوری ترکمنستان را شاهد هستیم و روند خوبی است و در ۱۰ ماه امسال میزان رشد ما نسبت به ۱۰ ماه گذشته ۱۵ درصد رشد نشان داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان در پایان گفت: در اوایل انقلاب در منطقه استان گلستان ۵۶ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار و ۸۰۰ میلیون تومان وجود داشت که این تعداد واحد صنعتی در سال جاری به یک‌هزار و ۱۷۳ واحد صنعتی با ۹ هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال ۲۳ هزار و ۶۳۳ نفر رسیده است.