مصطفی خسروی رئیس هیات ورزش های دریایی و ساحلی استان گلستان از جشنواره ملی “دریادها ” خبر داد و گفت:
جشنواره ملی دریادها، در استان دریایی گلستان در، یادها باقی خواهد ماند.
این جشنواره در واقع میدانی جهت ترکیب ورزش ها و ارزش هاست. اهتزاز پرچم مقدس نظام توسط ورزشکاران ورزش های دریایی و ساحلی با محوریت کمیته های تخصصی در رشته های ماهیگیری ورزشی، جت اسکی، قایق های تندرو، پدل برد، چند گانه و پیاده روی در آب و… در اوج قهرمانی، مرام پهلوانی را به تصویر خواهد کشید و شور و حال خاصی را به فضای دهه فجر سال جاری در گلستان خواهد بخشید.
خسروی ادامه داد:
استان گلستان بعنوان رنگین کمان اقوام و برخوردار از ۹ اقلیم ثبت شده جهانی از ۱۱ اقلیم موجود در دنیا، ویترین جشنواره ملی دریادها در ایران اسلامی خواهد بود.
اجرای رویدادهای علمی پژوهشی، جشنواره های دریامحور، اقتصاد دریاپایه، برپایی بازارچه های سنتی و بومی و محلی در کنار منابع آبی هر شهرستان و اجرای مسابقات ورزش های دریایی و ساحلی، با هدف اجرای منویات فرماندهی معظم کل قوا در خصوص توسعه دریامحور از اهم برنامه های ستاد اجرایی این جشنواره ملی مندرج در شورای اداری استان خواهد بود.
خسروی اشاره کرد:
تعامل با محیط زیست و همه دستگاه های اجرایی، اطلاعاتی و امنیتی استان، ” رسام” را که مخفف رقابت،سلامت، ایمنی و امنیت و مشارکت حداکثری می باشد متجلی خواهد ساخت.
از ۱۲ بهمن الی ۲۲ بهمن ضمن برگزاری این جشنواره تحت هدایت فرمانداران محترم در هر شهرستان با محوریت سدها، رودخانه ها، تالاب ها، آب بندانها ، سواحل و… و همچنین در حوضچه اداره بنادر بندر ترکمن، غرفه های متنوع غذاهای سنتی و محلی، تنور داغ و پخت نان بومی، پوشاک، ماهی، میگو انواع آبزیان شمال و جنوب کشور و…با تخفیف ویژه بمناسبت دهه مبارکه فجر،همراه با ورزش ها و مسابقات متنوع دریایی و ساحلی، دارت ساحلی، طناب کشی خانوادگی و بازی هی بومی و محلی و… شور و هیجان و نشاط مثال زدنی را در جامعه تزریق خواهد نمود و در ۲۲ بهمن ماه با حضور حداکثری آحاد مردم در اسکله بنادر بندر ترکمن، اختتامیه بی نظیر، همراه با قرعه کشی، اهدا جوائز و قایقرانی و بارج سواری رایگان در دریا انجام خواهد شد.
خسروی در ادامه تبیین نمود:
اجرای جشنواره دریادها تبلور وحدت، نشاط و برادری در استان گلستان خواهد بود. حفاظت از تالاب های بین المللی و منابع آبی استان از مهمترین وظایف الهی، انسانی و قانونی هیات ورزش های دریایی و ساحلی است که مستلزم همکاری و هم افزایی بیش از پیش با محیط زیست و همه دستگاه های ذیربط استان می باشد.
خسروی در پایان اشاره کرد:
در فرهنگ ورزش های دریایی و ساحلی، ورزشکاران، دل به دریا زده و تار و پود قهرمانی و پهلوانی را در دار قالی رنگین کمان اقوام یعنی گلستان، در هم می تنند و جلوه ای از اتحاد و انسجام ملی، با قدم های استوار این مردان آهنین دریا در کرانه و پس کرانه، آزین سازی می گردد.
اینجاست که در استان گلستان به خود می بالیم و با نام جشنواره ملی دریادها، با محوریت ورزش های دریایی و ساحلی، احیای خلیج گرگان را در دهه فجر جاری و احیای دوباره اسلام را در دهه فجر سال ۱۳۵۷، توأمان با هم جشن میگیریم. جشنی که هر دو ریشه در فرمایشات امامین انقلاب دارد.
فرمان قیام امام راحل در سال ۵۷ که سال انفجار نور و حیات دوباره اسلام در ایران بود و فرمان توسعه دریامحور مقام معظم رهبری مد ظله العالی، که حیات بخشی خلیج گرگان را با محوریت دولت انقلابی به ارمغان آورد.
گوش به فرمان ولایت ، در کنار استاندار عزیز و دلسوزمان محکم ایستاده ایم و به مردم شریف و بزرگواران گلستان عرضه می داریم:
دست در دست هم دهیم به مهر
گلستان خویش را کنیم آباد