سرهنگ حاجیلری رئیس پلیس راهور شهرستان یک کارگاه آموزه های ترافیکی ویژه پاکبانان شریف شهر گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گرگان، آیا می دانید پاکبان های ما، این قشر زحمتکش در شهرداری خیلی در معرض خطر حوادث ترافیکی هستند؟

از آنجایی که نیروهای پاکبان به عنوان عابر همواره در سطح معابر شهر حضور دارند به عنوان یک کاربر ترافیکی در سه نقش عابر پیاده، راننده و سرنشین وسیله نقلیه ظاهر می شوند که در هر کدام از این نقش ها باید وظایفی را جهت ایمنی ترافیکی خود، خانواده ها و سایر شهروندان انجام دهند.

و از آنجایی که پاکبانان را بازوی توانمند شهرداری در تامین نظافت و پاکیزگی شهر هستند برهمین اساس است که سلامت جسمی و روحی این عزیزان از دغدغه های شهرداری و همچنین پلیس راهور است.

پاکبانان از جمله عزیزترین و شریف ترین افراد این شهرند که برای تمیزی و نظافت شهر شبانه روز در حال تلاش و زحمت هستند و باید قدردان زحماتشان بود.

عواملی را که پاکبانان برای حفاظت از جان خود در مباحث ترافیکی رعایت کنند شامل موارد زیر هست:

۱. پوشیدن لباس مشخص و رنگ روشن و داشتن شبرنگ جهت دید بهتر برای رانندگان در شب زمانی که در پاکبانان در حین کار هستند.

۲. مسیر کاری که می‌خواهند پاکبانان کار کنند باید مسیر خلاف تردد وسایل نقلیه و راننده باشد از این جهت که هم راننده پاکبان را ببیند و هم پاکبان راننده را ببیند.

۳. خیلی از موارد پیش می آید که بتن یا زباله در وسط معبر یا بلوار ریخته می شود‌.

در این مواقع برای جمع آوری نباید احساسی رفتار کنیم عقل سالم می گوید که از یک یا چند نیروی دیگه کمک بگیریم در این موارد از پرچم جهت علامت دادن استفاده کنیم تا ماشین ها متوجه کار کردن نیروهای پاکبان باشند.
۴. ماشین های حمل زباله حتماً تجهیزات یک خودرو سالم و چراغ گردان جلو و عقب را داشته باشند تا پاکبانان دغدغه جمع آوری زباله از داخل باکس های زباله را نداشته باشند.

نکته بعدی اینکه پاکبانان درحین کار عجله نداشته باشند و با آرامش به کار خود برسند و حین کار از خود مراقبت کنند و به لباسی که می پوشند افتخار کنند تا اون عشق و علاقه در آنها موج بزند و خودشان را دست کم نگیرند چه در رفتار با مدیران و مسئولیت و چه در رفتار با شهروندان در سطح شهر وسعی کنند با عزت نفس و اعتماد به نفس بالا از حق و حقوق خود دفاع کنند.

این مطالب امروز در مرکز جامع آموزش، پژوهش و نوآوری شهرداری در کارگاه آموزه های ترافیکی توسط جناب سرهنگ عبدالله حاجیلری برای همکاران پاکبان شهرداری گرگان عنوان شد.