کارگاه آموزشی یک روزه با موضوع مدیریت تغذیه ، علف های هرز و آفات بیمارها با حضور ۵۶ پیمانکار تکثیری بذر گندم و روند ثبت نهاده های کشاورزی در سامانه جامع انبار ها با حضور ۱۳۰کارگزاری توزیع و فروش نهاده های کشاورزی این شرکت در سالن‌ اجتماعات موسسه تحقیقات پنبه کشور برگزارشد.
در حاشیه همایش سید صمد ضیایی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد:
برای سال زراعی گذشته ۱۷۶ هزار و ۶۰۰ تن کودشیمیایی در سطح استان توزیع شد که این میزان بی سابقه بود و با توجه به این افزایش، علی رغم اینکه وزارتخانه تولید ۳۰۰ هزار تن گندم را برای گلستان پیش بینی کرده بود اما تولید به ۷۰۰ هزار تن رسید.
وی یادآور شد: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲تا کنون حدود ۱۲۰ هزار تن کود شیمیایی در قالب ۱۳۰ کارگزار در ۱۴ شهرستان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی موظف به تامین ۳۰ درصد بذر گندم مورد نیاز کشاورزان است، گفت: امسال سهم جهاد کشاورزی گلستان تامین ۲۴ هزار تن بذر گندم بوده است اما ۳۵ هزار تن بذر بین کشاورزان توزیع شد که توزیع دو هزار و ۴۹۸ تن از این بذور به عهده شرکت خدمات حمایتی بود.
ضیائی در ادامه به اهمیت موضوع در خصوص راه اندازی سامانه جامع انبارها با هدف ثبت ورود و خروج کالا و برای جلوگیری از هرگونه احتکار و قاچاق کالا اشاره کرد.
وخاطر نشان کرد: که این موضوع باید در عرصه کارگزاری های این شرکت با حساسیت و‌جدیت بیشتری دنبال گردد و هرگونه ورود و خروج نهاده های کشاورزی باید در سامانه جامع انبار ها ثبت گردد.