رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با بیان اینکه فضای کسب‌وکار کشور آماده تعطیلی دو روز در هفته نیست، گفت: چنین تصمیمی از سوی نمایندگان نشان از بی‌اطلـاعی از معاش مردمـ و دغدغه کارفرمایان، فعالـان اقتصادی و کارگران دارد.

به گزارش روابط‌عمومی خانه صنعت و معدن گلستان رمضان بهرامی، اظهار کرد: مجلس و قانون‌گذاران با تصمیماتی به خودشان اجازه می‌دهند تا با فضای کسب‌وکارها بازی کنند فارغ از اینکه چنین تصمیماتی چه بلـایی بر سر تولید و اقتصاد کشور می‌آورد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی اقتصاد ایران از موقعیت مناسبی برخوردار نیست بااین‌حال برخی دولتمردان و تصمیمـ‌گیران به دنبال تعطیلی دو روز در هفته هستند.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان خاطرنشان کرد: اگر دلیل افزایش تعطیلی تأمین برق و سایر زیرساخت‌های انرژی برای کشور است، این روش مناسبی نیست.

وی تصریح کرد: دولت از پول نفت و مالیات حقوق کارکنان را تأمین می‌کند؛ اما بخش خصوصی برای تأمین سرمایه نیاز به تولید و فعالیت جدی دارد.

بهرامی معتقد است: با اجرای تعطیلی دو روز در هفته کارگران و اقشار ضعیف جامعه آسیب می‌بینند؛ چراکه قراردادهای پشت پرده برای کارگر و کارفرما امضا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شرایط اقتصادی ایران نرمال نیست، افزود: چنین تصمیمی از سوی نمایندگان نشان از بی‌اطلـاعی از معاش مردمـ و دغدغه کارفرمایان و بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دارد.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر مجلس شورای اسلـامی برخی مباحث را مسکوت بگذارد رشد اقتصادی بیشتری صورت خواهد گرفت تا اینکه هر لحظه با تصمیمـ‌گیری‌هایی شوک به بازار وارد کند.

وی تأکید کرد: بهتر است مجلس شورای اسلـامی پیش از اخذ هر گونه تصمیمـ‌گیری در مجلس با بدنه کارشناسی و بخش تولید مشورت داشته باشند و از نظرات این حوزه مطلع شود.

بهرامی با بیان اینکه تعطیلی به مناسبت‌های مختلف در طول سال به میزان کافی داریمـ، افزود: در چند سال اخیر همـ اصطلـاحی مانند بین التعطیلین باب شده که روز کاری بین دو تعطیلی به‌واسطه مرخصی کارمندان در این روز، عملـاً از کارایی خوبی برخوردار نیست.

وی ادامه داد: از طرفی اگر این تعطیلـات مختص ادارات در نظر گرفته شود همـ باز صنایع با مشکل روبه رو خواهند شد چراکه روند کارها با بستر اداری عملـا معطل خواهد ماند.

بهرامی اضافه کرد: کشوری که از درآمد سرانه پائینی برخوردار است نباید وارد موضوعات تعطیلی دو روز در هفته شود؛ در این برهه زمانی دولت‌ها نباید به چیزی جز تولید، تلـاش و کار بیندیشند.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: قدرت و ابهت تصویب یک قانون نه در مسکوت ماندن بلکه به اجرای آن است؛ اما متأسفانه قوانین زیادی در حوزه تولید تصویب شده که تاکنون به آن عمل نشده است. مصداق این موضوع قانون بهبود فضای مستمر کسب‌وکار است که اصلـاً به آن توجه نمی‌شود.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلـامی باید هنگامـ تصمیمـ گیری از بدنه کارشناسی مانند دانشجویان، اساتید حوزه اقتصاد، فعالـان اقتصادی و تولیدکنندگان استفاده کنند چراکه این افراد با دلسوزی در حوزه اقتصاد و تولید اظهارنظر میکنند؛ کسانی که از دولت حقوق می‌گیرند قادر به مدیریت شرایط اقتصاد فعلی کشور نخواهند بود.

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: کشور با این وضعیت اقتصادی کشورف مقایسه ایران با سایر کشورها درتعطیلـات یک کار اشتباهی است چون ما درآمد سرانه و تولید ناخالص ما بسیار پائین است و نیاز به همت بیشتری دارد و عملـا هر تعطیلـاتی بهره وری را در حوزه اقتصادی به پائین ترین حد میرساند.