به گزارش روزگار پرس از ری ‘ همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری مراسمی به همت شهرداری باقرشهر و با حضور خانواده معظم شهدا ، حجت الاسلام باقری امام جمعه باقرشهر ، باب‌الحوائجی فرماندار ویژه شهرستان ری ، سرهنگ شهیری فرمانده سپاه حضرت روح الله (ره) ، گراوند بخشدار کهریزک ، نصرالله رئیس اداره بنیاد شهید شهرستان ری ، یوسف زاده رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری و اصحاب رسانه در شهرک مهستان باقرشهر برگزار شد .

مرتضی همتی در آئین ویژه روز درختکاری ساکنین شریف باقرشهر را همواره پشتوانه ای قوی برای مجموعه مدیریت شهری برشمرد و مشارکت پرشور اهالی بخش کهریزک و شهر باقرشهر در انتخابات روز جمعه را قابل ستایش عنوان کرد .

شهردار باقرشهر با اشاره به روز درختکاری و سنت دیرینه کاشت درخت در فرهنگ اصیل ایرانی یادآور شد : امروز به نام و یاد ۱۲۸ شهید سرافراز باقرشهری و نیز شهدای شاخص ری نهالی کاشته میشود تا این اقدام برکتی برای محیط زیست آیندگان شهر باقرشهر قرار گیرد .

مرتضی همتی صراحتا اعلام کرد : ساکنین باقرشهر از آلایندگی‌های متعدد و متنوع رنج میبرند لذا رعایت ملزومات اجرای قانون هوای پاک در اولویت این شهرداری قرار دارد که علاوه‌ بر تعهدات مدیریت شهری ، صنایع آلاینده نیز متعهد هستند بخشی از فضای سبز این شهر را تأمین کنند .

شهردار باقرشهر سرانه فضای سبز این شهر را ۱۳/۵ متر مربع اعلام کرد و افزود : بیش از ۹۰ درصد فضای سبز باقرشهر با سیستم قطره ای تحت فشار و ۱۰۰ درصدی آب غیرشرب آبیاری میشود که تلاش نیروهای واحد فضای سبز در اجرای برنامه‌های شهرداری افتخاری ارزشمند برای مدیریت شهری محسوب میشود .

در این مراسم ضمن کاشت تعداد ۴۰۰ اصله درخت مزین به نام شهدای گرانقدر باقرشهر و شهدای شاخص شهرستان ری ، از خانواده معزز شهدا و همچنین پاکبانان و باغبانان نمونه باقرشهری نیز تجلیل بعمل‌آمد .م.قنبری