2024/05/06 | ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ | 10:17
اخبار ویژه
تبلیغات

شهردار اردبیل در راستای پاسخ به مطالبات شهروندان اردبیل خواستار شد؛

تصویب سریع طرح بازنگری بافت تاریخی شهراردبیل

تصویب سریع طرح بازنگری بافت تاریخی شهراردبیل

شهردار اردبیل گفت: در راستای پاسخ به مطالبات شهروندان اردبیل، خواستار تصویب سریع طرح بازنگری بافت تاریخی شهر هستیم. روزگار پرس به نقل از تایماز نیوز| محمود صفری مراسم افتتاحیه ششمین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و دومین نشست مشترک با معاونین شهرسازی و معماری شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها که امروز […]

شهردار اردبیل گفت: در راستای پاسخ به مطالبات شهروندان اردبیل، خواستار تصویب سریع طرح بازنگری بافت تاریخی شهر هستیم.

روزگار پرس به نقل از تایماز نیوز| محمود صفری مراسم افتتاحیه ششمین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و دومین نشست مشترک با معاونین شهرسازی و معماری شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها که امروز به میزبانی شهر اردبیل آغاز شد، اظهار کرد: در راستای پاسخ به مطالبات شهروندان اردبیل، خواستار تسریع در تصویب طرح بازنگری محدوده‌ی بافت تاریخی شهر جهت نوسازی و بازآفرینی هستیم.

شهردار اردبیل گفت: از سال ۹۲ طرح تفضیلی شهر اردبیل بدون هیچ‌گونه اقدام موثری راکد مانده بود که خوشبختانه در طی دو سال اخیر تصویب این طرح مهم و کلیدی به شکل جدی در سطح استانی و ملی پیگیری شد.

وی با بیان این‌که یک پنجم شهر اردبیل بافت فرسوده است، تشریح کرد: در راستای نوسازی بافت فرسوده، شهرداری اردبیل تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته که در حال اجرا است.

شهردار اردبیل با بیان این‌که ساماندهی، مرمت و احیای بافت بازار تاریخی اردبیل با تکیه بر اصالت و حفظ شاکله بافت توسط شهرداری مدنظر است، اضافه کرد: به همین منظور شهرداری اردبیل با بهره‌گیری از مشاور ذیصلاح و نظر کارشناسان این حوزه، طرح ساماندهی بازار تاریخی شهر را در مساحتی به وسعت ۷ هزار و ۴۵۰ متر مربع تهیه و این طرح به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده است، لذا ضرورت بررسی و ابلاغ آن توسط وزارت میراث فرهنگی بسیار حیاطی و مهم است.

صفری با تاکید بر تسریع در بررسی و تصویب طرح تفصیلی اردبیل پس از یک دهه وقفه، گفت: پس از برگزاری ده‌ها جلسه و بررسی میدانی تمام نقاط شهر در جهت اعتلای برنامه‌های شهری و رفع مشکلات شهروندان طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب و به زودی ابلاغ خواهد شد.

شهردار اردبیل با اشاره به ضرورت بهسازی محورها و مبادی ورودی شهر که از عناصر شاخص بارز هر شهر به حساب می آید، تاکید کرد: شهرداری اردبیل با هدف تعیین تکلیف اراضی مجاور ورودی‌ها و جلوگیری و رفع کاربری‌های مزاحم و ناسازگار و رفع بی نظمی و اغتشاشات بصری، طراحی ورودی‌های شهر اردبیل را به اتمام رسانده که به طور مثال ۱۰۴ هکتار در این مبادی فضای سبز ایجاد خواهد شد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اردبیل