احسان عالیخانی چگنی: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: برای مرمت درب چوبی قلعه فلک الافلاک اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال هزینه خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با هدف حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی استان کار مرمت و بازسازی در چوبی ورودی قلعه فلک‌الافلاک آغاز شد.

عطا حسن پور گفت: درکنار مرمت بخش‌هایی از این درب که بر اثر موریانه از بین رفته، کار موریانه زدایی و آفت زدایی نیز انجام می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: به منظور مرمت این درب چوبی اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال هزینه خواهد شد

حسن پور افزود: استادکاران ماهر مرمت این درب را با همان جنس چوب درب ورودی قلعه فلک‌الافلاک انجام می‌دهند.

فلک‌الافلاک یا دژ شاپورخواست قلعه‌ای تاریخی در مرکز شهر خرم‌آباد در استان لرستان است. فلک‌الافلاک با نام قلعه دوازده‌بُرجی هم شناخته می‌شود. این بنا بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر خرم‌آباد و در نزدیکی رودخانه، در مرکز شهر قرار گرفته و چشم‌گیرترین اثر تاریخی و گردشگری در این شهر است. تاریخ ساخت این قلعه به دوره ساسانیان بازمی‌گردد. این بنا در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۴۸ با شماره ثبت ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.