2024/05/02 | ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ | 01:55
اخبار ویژه
تبلیغات

رئیس شورای شهر اردبیل در نشست خبری با محوریت برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون‌های شهرسازی کلانشهرها در اردبیل:

هدف اصلی اجلاس رفع چالش های شهر اردبیل در حوزه عمران،شهرسازی و معماری است

هدف اصلی اجلاس رفع چالش های شهر اردبیل در حوزه عمران،شهرسازی و معماری است

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: ششمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها و دومین اجلاس مشترک حوزه سیاست‌گذاری و اجرا با محوریت شهرهای ایمن ، پایدار و همه مشمولی در اردبیل و به میزبانی شورای اسلامی و شهرداری اردبیل در ششم و هفتم مهرماه برگزار خواهد شد. روزگار پرس به نقل […]

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: ششمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها و دومین اجلاس مشترک حوزه سیاست‌گذاری و اجرا با محوریت شهرهای ایمن ، پایدار و همه مشمولی در اردبیل و به میزبانی شورای اسلامی و شهرداری اردبیل در ششم و هفتم مهرماه برگزار خواهد شد.

روزگار پرس به نقل از تایماز نیوز / میر محمد سید هاشمی در نشست خبری با خبرنگارن با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این اجلاس، رفع چالش های شهر اردبیل در حوزه عمران،شهرسازی و معماری است و اقزود:  روسای کمیسیون ها و معاونین شهرسازی و معماری شهرهای مراکز استان ها و مسئولانی از دستگاههای ذیربط از جمله وزارت راه و شهرسازی ، وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گرد هم می آیند تا برای رفع چالش ها و تعدیل مشکلات شهرهای کشوربا همفکری و تضارب اندیشه و انتقال تجربیات ارزشمند راه کار مناسب در ارتقای کیفیت زندگی شهری ارائه کنند.

وی خاطر نشان کرد: ایمنی، پایداری و همه شمولی سه موضوع اصلی این اجلاس است که به‌عنوان محور اجلاس انتخاب شده است که طی دو روز برگزاری این اجلاس در جلسات و پنلهای تخصصی در کنار مسائل و چالشهای شهری، شهرهای استان و شهر اردبیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا چاره ای اندیشیده شود.

سید هاشمی با بیان اینکه بازدید از مناطق کم برخوردار جز برنامه های این اجلاس است افزود:  برنامه های اجلاس اردبیل با برگزاری جلسات تخصصی و بیان چالش ها در سه بخش بازآفرینی بافت های ناکارآمد و ایمن سازی شهری، بازآفرینی و احیای بافت های تاریخی، و هوشمندسازی و احیای ظرفیتهای تولیدی شهری خواهد بود  و در امتداد آن بازدیدی از سکونتگاه های غیر رسمی و بافت های ناکارآمد شهری اردبیل از جمله محلات گلمغان، سلمان آباد، میر اشرف  و … بعمل خواهد آمد.

رئیس شورای شهر اردبیل بیان داشت: اعتبارمالی لازم برای اجرای ششمین اجلاسیه رؤسای کمیسیون های شهرسازی و معماری کلانشهرها را به میزبانی اردبیل، حدودا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که  ازمحل بودجه پژوهش مدیریت شهری اردبیل تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این اجلاس تاکنون در شهرهای تبریز، تهران، ساری، بندرعباس و اصفهان  برگزارشده است گفت: طرح موضوعات اساسی مبتلابه شهرها و بیان خروجی این اجلاس ملی قطعا میتواند در توسعه شهری اردبیل و ایجاد فضاهای مناسب برای شهروندان موثر بوده و مورد توجه قرار گیرد.

سید هاشمی با اشاره به اینکه ۱۱۸ هکتاربافت فرسوده شهری داریم افزود: برای تشویق مردم سیاست های تشویقی در این راستا یک طبقه اضافه درساخت وساز جدید اعمال می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل ادامه داد: در یک دهه گذشته بدون طرح تفصیلی و بدون برنامه اداره شده است و هیچ برنامه مدونی برای توسعه پایدار و انعطاف و ایمن اردبیل نبوده است.

سیدهاشمی درپایان سخنان خود با اشاره به اینکه اردبیل دچارفقرفضای سبز شهری است گفت:در طرح تفصیلی ترسیم شده سرانه فضای سبز شهر اردبیل از ۳٫۵ متر به  به ۸٫۵ متر خواهد رسید.