زینب نیک رنگ: معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۳۲۵ نیروی جدید برای مراکز بهداشتی لرستان استخدام می‌شود.

علی فرهادی در جمع خبرنگاران لرستان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ۲۰ ماه اخیر، در حوزه پروژه‌های عمرانی اقدامات قابل توجهی صورت داده است.

وی افزود: سال گذشته طی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت، ساخت ۱۰۵ پروژه با احتساب سه بیمارستان در استان شروع شد.

وی با اشاره به فعال بودن این پروژه ها، بیان کرد: طی ۶ ماه گذشته ۱۵ مورد از این پروژه‌ها افتتاح شد که پنج مورد از آن‌ها در هفته دولت بهره برداری شد.

فرهادی عنوان کرد: این پنج پروژه در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۷۸۶ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان احداث و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: پروژه‌های یاد شده از محل منابع وزارت بهداشت و همچنین استانی و ظرفیت خیرین از جمله بنیاد برکت تأمین اعتبار شده‌اند.

وی افزود: اکنون ۸۵ پروژه حوزه بهداشت و درمان در استان فعال است و ۵۰ درصد اعتبارات مربوط به این پروژه‌ها نیز از سوی وزارت بهداشت تأمین شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: بیش از ۲ هزار نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شدند و از شرکتی و قرارداد‌های کوتاه‌مدت به رسمی تبدیل وضعیت پیدا کردند و تعدادی دیگر نیز به دلیل نقص پرونده برای تبدیل وضعیت جامانده‌اند که تعیین تکلیف آن‌ها در حال انجام بوده و به‌زودی ابلاغ این‌ها نیز صادر خواهد شد.

فرهادی گفت: برای تاریخ ۱۸ شهریورماه نیز فراخوان آزمون استخدام پیمانی در دانشگاه را داریم که ۳۲۵ نفر از طریق آزمون جذب خواهند شد و عمدتاً در رشته‌های بهداشتی، پرستاری و… برای مراکز بهداشتی جدیدی که افتتاح شده‌اند، جذب می‌شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان تأکید کرد: اگر بتوانیم تا پایان سال مراکز بیشتری افتتاح کنیم، قطعاً برای آزمون‌های بعدی سهمیه نیرو برای مراکز در نظر گرفته خواهد شد.

فرهادی تصریح کرد: در حال حاضر سه بیمارستان نیایش خرم‌آباد، رازی کوهدشت و گهر دورود در حال ساخت هستند، ساخت بیمارستان نیایش سرعت بیشتری گرفته و به بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی، ادامه داد: بیمارستان رازی کوهدشت به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و انتظار داریم که اعتبار مصوب سفر رئیس‌جمهور به پروژه‌های رازی و گهر اختصاص داده شود تا بتوانیم این بیمارستان‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: همه بیمارستان‌های استان اکنون به دستگاه «سی‌تی‌اسکن» مجهز شده‌اند و اکثر بیمارستان‌ها و شهر‌های استان مجهز به دستگاه «ام‌آرآی» هستند.

فرهادی، بیان کرد: برای بیمارستان‌های پلدختر و الشتر نیز این تجهیزات در نظر گرفته شده و به‌زودی دستگاه «ام‌آرآی» الشتر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: همچنین اتاق عمل‌های بیمارستان‌های عشایر خرم‌آباد به‌روزرسانی شده و افزایش پیدا کرده و طی روز‌های آینده تعداد اتاق‌های عمل به ۱۷ مورد خواهد رسید که در این راستا در سطح بیمارستان‌های خیلی بزرگ قرار خواهد گرفت.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اتاق عمل برخی بیمارستان‌های دیگر مانند بیمارستان «ولیان» و نورآباد نیز در حال تجهیز و تکمیل است.