زینب نیک رنگ: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: سه میلیون جلد کتاب در قالب ۵۰۰ عنوان به مراکز کانون پرورش فکری در سطح کشور ارسال می‌شود.

 حامد علامتی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خرم آباد بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در قالب ۴۰ هکتار کتابخانه، ۱۲ میلیون جلد کتاب در اختیار دارد و چهار هزار مربی در قالب‌های فرهنگی، ادبی و هنری در کنار اعضا هستند تا بتوانند آموزش‌های لازم را برای آن‌ها داشته باشند.

وی اظهار داشت: با اعتباری بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال سه میلیون جلد کتاب در قالب ۳۵۰ عنوان تجدید چاپ و ۱۵۰ عنوان چاپ اول در کانون چاپ شد و به صورت مرحله‌ای به همه مراکز ارسال می‌شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: بخش اول اهدای کتاب‌ها به مراکز تیرماه انجام پذیرفت و بخش دوم هم در آستانه سال تحصیلی و بخش سوم آن در آستانه هفته کتاب ارسال خواهد شد.

علامتی با اشاره به اینکه علاوه بر اهدای کتاب مراکز کانون به مراکز کم‌برخوردار، مناطق روستایی و عشایری نیز انجام خواهد شد گفت: برنامه‌های مختلف تربیتی، فرهنگی و هنری در مراکز سیار روستایی و عشایری در قالب ماشین‌های سیار بین روستا‌ها و عشایر اجرا می‌شود و تماشاخانه‌هایی در طول تابستان در حال اجرای برنامه هستند.

وی عنوان کرد: همچنین در پنج نقطه مرزی ایران با کشور عراق، ایام اربعین تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری استقرار دارند و موکب‌های کودکان و نوجوانان در مرز‌های غربی و شرقی با ارائه خدمات فرهنگی، هنری راه‌اندازی شده‌اند که تا پایان اربعین به زائران به ویژه کودکان و نوجوان خدمات ارائه خواهند داد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: خدمات این موکب‌ها شامل اجرای نمایش، اهدای کتاب و پذیرایی مختصر از سوی کودکان و نوجوانان است و محصولات فرهنگی و دست‌سازه‌های کودکان و نوجوانان ایرانی به کودکان عراقی در قالب سفیران کودک در مسیر پیاده‌روی اربعین نیز اهدا خواهد شد.

علامتی اظهار داشت: طی سال گذشته ۱۰۰ میلیارد ریال برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان به منظور حمایت‌های هزینه‌ای و تملک دارایی در نظر گرفته شد.