به گزارش خبرنگار روزگار پرس در قم، مراسم رونمایی از کتاب «جمعه دوم آوریل» شرح زندگانی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابراهیمی، دوشنبه در سالن همایش شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم ضمن خیر مقدم به خانواده شهید ابراهیمی تأکید کرد: قطعاً حضور شما در دانشگاه مایه برکت خواهد بود چرا که شهید ابراهیمی یک شخصیت بزرگ است که تمام سختی‌ها را به همراه خانواده‌اش به جان خرید تا بتواند تبلیغ دین و مکتب اهل بیت علیهم السلام را انجام دهد.

سردار حاج حسین کاجی مدیر انتشارات حماسه یاران و از جانبازان جنگ تحمیلی و از راویان دفاع مقدس در این مراسم، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی را باعظمت عنوان کرد و با اشاره به سختی طاقت فرسایی که همسر شهید در این زمینه کشیده است، افزود: بنده در جنگ در گردان تخریب بودم اتفاقات بسیار سنگینی را دیدم از جمله شهادت خیلی از رفقا و متحمل سختی ها، اذیت های و درد های مختلف شدم که بسیار سخت است ولی حاضر هستم همه‌ خدماتی که بر فرض در زمان جنگ و پس از آن انجام داده ام را بدهم و با یک شب استرس و اضطراب همسر شهید ابراهیمی عوض کنم.

وی ادامه داد: با خواندن کتاب دوم آوریل بارها و بارها بلند بلند گریه کردم و احساس کوچکی کردم مقابل بزرگی شهید ابراهیمی که چه زحمت های فراوانی برای اسلام کشیدند. شهید حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی را جوان مومن حزب اللهی انقطاعی است که حاضر شد در راه ترویج و تبلیغ مکتب اهل بیت علیهم السلام از همه چیز بگذرد.

سردار کاجی کتاب دوم آوریل، دارای دو ساحت عنوان کرد و اظهار داشت: کتاب دو ساحت دارد که یک بخش به کارهای مهم و عملکرد کم نظیر شهید ابراهیمی در تبلیغ اسلام در کشور گویان می پردازد و بخش دیگر به زحمات، نگرانی ها و سختی های همسر شهید اشاره می کند.

عصام‌ العماد در ادامه این مراسم با تجلیل از عظمت شهید حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی، اظهار داشت: هر شهیدی یک کدی دارد که به آن شناخته می شود و به نظر من شهید ابراهیمی به مقام معرفت به نعمت های خدا دست یافته بود.

وی ادامه داد: گاهی به خاطر روزمرگی زندگی از معرفت نسبت به نعمت های الهی غافل می شویم ولی شهید ابراهیمی اینگونه نبود و وی مجاهدت‌های بزرگی انجام داد نشان داد به نعمت های الهی معرفت داشت چرا که نعمت همسر خود را می دانست که همسر ایشان واقعاً همراه و همدل وی در آن غربت بود، نعمت تبلیغ اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام را می‌دانست، نعمت توسل به ذوات مقدسه اهل بیت علیهم السلام را می دانست و از همه مهم تر نعمت شهادت را میدانست چرا که به مادر خود گفت که از خدا میخواهم به شهادت برسم لذا حاضر شد به یک کشور غریب در آمریکای جنوبی برای ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام برود.

وی ادامه داد: شهید ابراهیمی با وجود اینکه خطراتی او را تهدید می‌کرد، به یکی از فقیر ترین کشورها یعنی گویان آمریکای جنوبی رفت و با تمام وجود به تبلیغ و ترویج دین اسلام پرداخت.

عضو مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام تصریح کرد: این شهید انس ویژه‌ای با قرآن کریم داشت و در به محله‌های سنی نشین این کشور می‌رفت و قرآن را با صوت زیبایی تلاوت می‌کرد؛ او خود را کارشناس دین و… معرفی نمی‌کرد بلکه وقتی از او می‌پرسیدند، خود را روضه‌خوان سیدالشهداء علیه السلام معرفی می‌کرد.

سخنران آخر این مراسم، زهره شریعتی نویسنده کتاب «جمعه دوم آوریل» بود که به معرفی این کتاب پرداخت.

در این مراسم همچنین سید احمد علوی به شعرخوانی و گروه عابس به اجرای سرودی با موضوع شهدای ترور پرداختند.


در پایان این همایش، کتاب «جمعه دوم آوریل» به دستان مادر این شهید والامقام و با حضور خانواده شهید و جمعی از مسئولان استان قم رونمایی و هدایایی از طرف دانشگاه قم و رئیس انتشارات حماسه یاران به همسر و فرزند شهید ابراهیمی تقدیم شد.

گفتنی است این کتاب به همت انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده است و مردم می توانند برای تهیه این کتاب هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری به نمایشگاه های کتاب مراجعه کنند

خبرنگار: حجت احسان بخش