انتقال گوزن‌های زرد ایلام به استان خورستان آغاز شد

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: روند زنده‌گیری و انتقال تعدادی از گوزن‌های زرد ایرانی سایت تکثیر و احیای گوزن مانشت و قلارنگ به استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش روزگار از ایلام، علی رضا محمدی امروز، اظهار داشت: ۲۰ راس گوزن بالغ از سایت تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی در مناطق مانشت و قلارنگ استان زنده‌گیری شدند و امروز ارسال آنها به به استان خوزستان آغاز شد.

وی افزود: با توجه به افزایش جمعیت سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی استان، طبق هماهنگی به عمل آمده با دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست کشور عملیات زنده‌گیری و انتقال گونه گوزن زرد به منطقه حفاظت شده کرخه در استان خوزستان آغاز شده است.

وی افزود: این اقدام در جهت معرفی گونه تکثیر شده در اسارت به طبیعت و جلوگیری از انقراض گونه گوزن زرد ایرانی انجام می گیرد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ۱۰ راس گوزن نر و ۱۰ راس گوزن ماده بالغ به سایت استان خوزستان ارسال می‌شود.

محمدی پیش‌بینی کرد: روند انتقال گوزن‌ها در ۱۰ روز انجام شود که به شرایط پیشرفت کار ارتباط داشته و امکان کاهش یا افزایش این زمان وجود دارد.