به گزارش گروه فرهنگی ، بنیاد ایران­شناسی با همکاری شعبه‌­های استانی (کردستان،‌ کرمانشاه و ایلام)، در نظر دارد تا در راستای «سلسله همایش‌­های ایران­شناسی؛ شناسایی استان­‌های ایران»، دومین همایش ملی را با عنوان تاریخ، فرهنگ و هنر استان‌های (کردستان، کرمانشاه و ایلام) در تاریخ ۲۴ آبان سال جاری برگزار کند.

در فراخوانی که بنیاد ایران­شناسی منتشر کرده آمده است از عموم استادان، دانشجویان و پژوهشگران و محققان کشوری و استانی دعوت به عمل می­‌آید تا در دومین همایش ملی ایران­شناسی استان‌های ایران شرکت و همکاری کنند. این همایش پیرامون سه استان (کردستان، کرمانشاه و ایلام) و با تکیه بر محورهای موضوعی همچون: «باستان‌شناسی و تاریخ»، «جغرافیای استان­ها» و «فرهنگ و هنر» تدارک دیده شده است.

فراخوان ارسال مقاله به دومین همایش ملی ایران‌شناسی استان‌ها

آخرین‌مهلت ارسال اصل مقاله ۲۴ مهرماه ذکر شده است. مقالات منتخب در پایگاه‌های معتبر علمی (سیویلیکا، SID، ISC) نمایه خواهد شد.

این همایش دارای فراخوان ارسال مقاله در سه محور با موضوع استان‌شناسی شامل باستان‌شناسی و تاریخ، جغرافیای استان‌ها و فرهنگ استان‌ها است.

هدف از این همایش در گامِ نخست، طرحِ فرصت علمی برای پژوهشگران حوزه علوم انسانی در زمینه نقد مطالعات و تحقیقات پیرامونِ تمدن و فرهنگ استان­های (کردستان، کرمانشاه و ایلام) و شناسایی و معرفی جدیدترین یافته­‌های پژوهشی در زمینه تمدن و فرهنگ استان­های مذکور است.

دومین همایش ملی «تاریخ، فرهنگ و هنر استان‌های (کردستان، کرمانشاه و ایلام)» توسط بنیاد ایران‌شناسی و با همکاری شعبه‌های کردستان، کرمانشاه و ایلام برگزار می‌شود.