رسانه اسکاتیش تایمز در مقاله‌ای به بررسی بازیکن جوان تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.

به گزارش روزگار پرس و به نقل از اسکاتیش تایمز، مهدی قایدی بازیکن تیم ملی فوتبال اهل ایران است که هم اکنون در امارات متحده عربی و تیم شباب الاهلی بازی می کند. او ۲۳ سال سن دارد و در پست مهاجم بازی می کند و توانایی بازی در جناح چپ یا وسط یا در نقش هافبک هجومی را داراست. او فصل گذشته را در لیگ برتر خلیج فارس کشورش سپری کرد و در صدر جدول بازیکنان با بیشترین پاس گل‌ها در لیگ برتر ایران قرار گرفت.

تیم او سوم شد اما عملکرد او برای انتقال به دوبی کافی بود؛ جایی که او اکنون به ستاره شباب الاهلی تبدیل شده است. گزارش شده که قرارداد ۲ میلیون دلاری او بزرگ‌ترین انتقال در تاریخ لیگ ایران است.

او نه تنها یک رکوردشکن بود بلکه در نیمه های فصل گذشته به عنوان بهترین بازیکن جوان سال کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۰ انتخاب شد.

او اولین بازی ملی خود را برای ایران در پیروزی دوستانه مقابل ازبکستان در اکتبر ۲۰۲۰ انجام داد و در دومین بازی خود برابر بوسنی گلزنی کرد. از آن زمان، او شش بار دیگر بازی کرد.

او چه نوع بازیکنی است؟

اگرچه قایدی اغلب در سمت چپ بازی می‌کند اما او راست‌پاست و برای موقعیت‌های شوت‌زنی‌اش از جناح‌ها نفوذ می‌کند.

چرا گفته می‌شود سلتیک به او علاقه‌مند است؟

در دسامبر، آنژه پوستج‌اوغلو اعتراف کرد که در حال جست و جوی لیگ های کمتر پربازدید برای استعدادهای ناشناخته یا کسانی است که در اروپا به آنها توجه نشده است. سرمربی سلتیک در حال حاضر چهار بازیکن از جی لیگ را به خدمت گرفته اما مکان‌هایی مانند کره، استرالیا و ایران را به عنوان بازارهای دیگری که می تواند به آنها دسترسی داشته باشند، ذکر کرده است.

او گفت: اگر به تمام لیگ‌های بزرگ سراسر جهان نگاه کنید، بازیکنان آسیایی را خواهید دید. نه فقط از ژاپن، بلکه از کره، از استرالیا و از ایران فوتبالیست‌های بسیار خوبی وجود دارند.

آمار قایدی بین همتایان ایرانی خود برجسته است و سن و مشخصات بازی او مناسب است. او پس از بازی در سطح بالای لیگ قهرمانان آسیا توجهات را به خود جلب کرده است و اعتبار بین المللی او نیز مفید خواهد بود. با این حال، او تنها ۶ ماه از قرارداد ۵ ساله‌اش با تیم اماراتی را سپری کرده است.