تهران- خبرگزاری “روزگار”- به دنبال موفقیت فیلم «شانگ چی و افسانه ده حلقه» در گیشه، مدیران دیزنی باقی فیلم‌های امسال این استودیو را پیش از عرضه در سرویس‌های پخش اینترنتی، به طور انحصاری در سینماها اکران می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی از روزنامه گاردین، استودیو فیلمسازی دیزنی فیلم‌هایی را که از جدول اکران سال جاری میلادی این استودیو باقی مانده است، منحصرا در سینماها اکران می‌کند.

این غول صنعت سرگرمی ضمن اعلام این خبر گفت فیلم‌هایی چون جاودانگان از دنیای سینمایی مارول، آخرین دوئل ساخته ریدلی اسکات و داستان وست ساید به کارگردانی استیون اسپیلبرگ همگی اول در سینماها اکران می‌شوند و ۴۵ روز بعد در پلتفرم‌های پخش دیجیتال در اختیار مخاطبان قرار خواهند گرفت.

تصمیم جدید دیزنی، کمکی به صنعت نیمه جان سینماست که به دلیل شیوع سویه‌ دلتای ویروس کرونا بار دیگر با مشکل جذب تماشاگر روبه‌رو شده است. دلیل این تصمیم جسورانه را شاید بتوان در موفقیت اخیر فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه در گیشه جست‌وجو کرد، این فیلم اولین فیلم از دنیای سینمایی مارول بود که در دو سال گذشته به طور انحصاری در سینماها اکران می‌شد؛ شانگ چی تاکنون بیش از ۱۶۶ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده است که یکی از بهترین نتایج سینمایی در دوران شیوع کرونا به شمار می‌رود.

باب چپک (Bob Chapek) مدیر عامل دیزنی ماه اوت (مرداد- شهریور ۱۴۰۰) در اظهاراتی اکران ۴۵ روزه این فیلم ابرقهرمانی را در سینماها، آزمایشی جالب برای این شرکت نامیده بود، اظهارنظری که با انتقاد تند سیمو لیو، ستاره این فیلم، مواجه شد. حالا ظاهرا موفقیت این فیلم در گیشه بر راهبرد سینمایی دیزنی برای ادامه سال جاری میلادی تاثیر گذاشته است.

دیرنی در دوران شیوع کرونا راهبرد اکران همزمان در سینما و سرویس‌های استریم را روی برخی از بزرگترین فیلم‌های خود از جمله بیوه سیاه و کروئلا امتحان کرد. امتحان این راهبرد برای فیلم ابرقهرمانی بیوه سیاه باعث شد اسکارلت جوهانسون ستاره این فیلم از دیزنی شکایت کند چون معتقد بود این کار باعث شده درآمد او از فروش فیلم در گیشه کاهش پیدا کند. دیزنی در واکنش به این شکایت، پاسخی تند به جانسون داد و این پرونده قضایی همچنان در جریان است.