مشهد پایگاه خبری روزگار -معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح «نشاط معنوی» در ۶۹ بقعه متبرکه خراسان رضوی در حال اجرا می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین جمال ایزدی گفت با بیان اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکارهای موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه بوده و در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند؛ گفت: اگر دلسوزان نسل جوان، برای آینده‌سازان انقلاب اسلامی برنامه‌ای نداشته باشند، دشمنان این خلاء را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد.
وی افزود: ادارات اجرایی با همکاری مراکز افق بقاع متبرکه طرح تابستانی «نشاط معنوی» در آستان مقدس امامزادگان اجرا می کنند و این طرح در ۶۹ بقعه متبرکه استان برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان تصریح کرد: طرح تابستانی «نشاط معنوی» از اول تیرماه آغاز شده است و تا ششم مردادماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد یافت و مخاطبین آن دانش‌آموزان رده سنی هشت تا ۱۸ سال هستند؛ همچنین ویژه‌برنامه جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» همزمان با این طرح اجرا خواهد شد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح تابستانی «نشاط معنوی» آموزش مهارت‌های خیاطی، نقاشی روی پارچه، تزیین و چیدمان منزل، آشپزی و سفره‌آرایی، تولید محصولات خانگی، بافتنی، تولید زیورآلات، پرورش گل‌های زینتی و آپارتمانی، نویسندگی، چرم‌دوزی، عروسک‌بافی، نمدبافی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی برای دختران و همچنین مهارت‌های تاسیسات ساختمان، تعمیر لوازم برق، نجاری، خوشنویسی با خودکار، نویسندگی، مدیریت مالی، آموزش رایانه و امور مربوط به آن (فتوشاپ، پاورپوینت، اکسل، تایپ و …)، معماری، مداحی، سرود و تواشیح برای پسران در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ایزدی گفت: همچنین کلاس‌های آموزشی معارفی شامل روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، احکام و تجوید الصلاه، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی توسط مُبلغین و دانشجویان علوم قرآنی برگزار می‌شود؛ همچنین آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی شامل مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات موثر، حل مسئله و تصمیم‌گیری، مدیریت استرس و… توسط مربیان سبک زندگی برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: بقاع متبرکه‌ای که دارای ظرفیت اردویی هستند، به‌عنوان مقصد انتخاب می شوند و با حضور مربیان و مُبلغین اعزامی، برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تفریحی برای دانش آموزان اجرا می شود.
معاون فرهنگی اوقاف استان در پایان گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در طرح نشاط معنوی استان خراسان رضوی شرکت کردند