نشست مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گاز استان فارس با حضور معاون وزیر نفت، اعضای مجمع عمومی صاحبان سهام و اعضای هیات مدیره شرکت گاز استان فارس در ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان فارس، جلسه ی مجمع عمومی سالیانه شرکت گاز استان فارس به منظور بررسی و اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص عملکرد سال گذشته و صورت ها ی مالی حسابرسی شده منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ در روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه در ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، علی اکبر میدانشاهی، مدیر عامل شرکت گاز استان فارس به ارائه ی گزارش عملکرد سالیانه و گزارش عملکرد هیئت مدیره پرداخت و گفت: در سال گذشته در استان فارس ۴ شهر و ۱۷۷ روستا با اجرای ۱۴۱۶ کیلومتر شبکه‌گذاری تحت پوشش گازرسانی قرار گرفتند.
همچنین تا پایان سال ۱۴۰۱ در استان سیستان و بلوچستان نیز شهرهای اسماعیل آباد و خاش و ۱۲۷ روستا با اجرای ۹۲۲ کیلومتر شبکه گذاری، توسط شرکت گاز فارس به عنوان استان معین گازرسانی از نعمت گاز برخوردار شدند.

میدانشاهی ضمن پاسخ به پرسش‌های حاضرین و نمایندگان صاحبان سهام در خصوص اجرای پروژه خط انتقال مشکان اظهار داشت: یکی از پروژه های شاخص این شرکت در سال ۱۴۰۱ خط انتقال مشکان با ۹۴ کیلومتر شبکه گذاری جهت جلوگیری از افت فشار و همچنین تأمین گاز صنایع و روستاهای شرق استان با هزینه کرد ۳۰۲ میلیارد تومان اجرا شد که نمونه تبدیل تهدید به فرصت است.

در ادامه ی این نشست، مدیر عامل شرکت گاز فارس ضمن اشاره به در صد تحقق و روند مطلوب شاخصهای کلیدی، بر نقاط قوت این شرکت تأکید کرد و گفت: از دستاوردهای مهم این شرکت در سال گذشته می توان مکانیزه نمودن فرایندهای سازمان در سامانه برسا (انضباط برنامه‌ای)، ایجاد داشبورد کنترل بودجه سرمایه‌ای (انضباط مالی)، مولد سازی، وصول مطالبات، مقاوم سازی، مدیریت و کنترل شبکه و پایدار سازی جریان گاز از طریق بلوک بندی و ایزولاسیون شبکه ها و طرح پویش هدیه انرژی (بهینه سازی) نام برد که قابلیت الگوبرداری دارند.

حسابرس و بازرس قانونی، گزارش بررسی‌های خود را در خصوص عملکرد شرکت گاز فارس برای سال مالی ۱۴۰۱ را قرائت و مجمع عمومی پس از بحث و بررسی های لازم در رابطه با گزارشات مذکور عملکرد شرکت را مورد تایید قرار داده و صورت های مالی شرکت را از تمام جنبه‌های بااهمیت، طبق استانداردهای حسابداری بخش عمومی، مطلوب و قابل تقدیر دانستند.

گفتنی است، مجمع عمومی عادی هر ساله و در همین بازه زمانی، برای رسیدگی به وضعیت مالی و دارایی‌های شرکت های گاز استانی در شرکت ملی گاز ایران برگزار می‌شود.